حجت‌الاسلام قرائتی:

وقف‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وقف‌های جدید باید بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود، گفت: انجام وقف نشانه عشق و ارادت افراد به اهل‌بیت (ع) است.
کد خبر: ۲۶۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ - 23November 2017
وقف‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود/ متاسفانه اسلام ما گزینشی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قرائتی امشب در همایش «همه واقف باشیم» در مسجد جامع دماوند، با بیان اینکه متاسفانه اسلام ما گزینشی است، اظهار داشت: قرآن و اهل‌بیت (ع) نباید از یکدیگر جدا شوند که اکنون جدا شده‌اند.

وی افزود: سر بریده امام حسین (ع) روی نیزه قرآن خواند؛ چراکه نشان دادند که اگر سر از بدنشان جدا شود، از قرآن جدا نمی‌شوند.

مفسر قرآن کریم گفت: امام زمان (عج) وقتی که سه سالشان بود، به امامت رسیدند؛ آیا می‌توان کودک سه ساله به امامت برسد؟ وقتی فلش کوچکی صدها هزار صفحه را از رایانه‌ای به رایانه دیگر منتقل می‌کند، خداوند نیز تمام علوم را به امام زمان (عج) منتقل کردند.

قرائتی تصریح کرد: در جامعه هر چقدر که فساد زیادتر شود، باید حساسیت افراد مومن نیز افزایش یابد و توجه‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقف‌های جدید باید بر اساس نیاز بروز جامعه انجام شود، بیان کرد: آدم‌های خیری وجود دارند که باید جذب انجام وقف شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه باید موقوفات به صورت علنی باشد، ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند «کارهایی که انجام می‌دهید را در نماز جمعه مطرح کنید».

قرائتی خاطرنشان کرد: مساله دیگر در وقف این است که باید به همان نیت صورت گرفته در وقف عمل شود؛ مهر و فرش وقف شده یک مسجد را نمی‌توان در مسجد دیگر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مساله بسیار مهم دیگر این است که مشخصات اموال وقفی در مساجد و حسینیه‌ها باید به صورت کامل و کاشی‌کاری حکاکی شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وقف نشانه عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) است، افزود: وقف سخاوت، دوراندیشی و ایمان افراد را نشان می‌دهد؛ وقف حتما لازم نیست که مال باشد.

قرائتی گفت: هر چقدر که در راه خداوند متعال خرج کنیم، خداوند جای آن را پر می‌کند؛ کسانی که در املاک اوقاف نشسته‌اند، باید هرچه حق است را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: امام جواد (ع) فرمودند «به شیعیان بگویید که اگر پول حق پیش آمد و ندادید، دو برابر آن برای ناحقی هدر می‌رود»؛ باید در وقف تسلیم خداوند منان باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید تقویت شود، تاکید کرد: چندین هزار روستا از وجود روحانی محروم هستند و کسانی که توانایی دارند، باید در این راستا گام بردارند و کوتاهی نکنند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار