معرفی کتاب؛

«انتفاضه شعبانیه، حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق»

کد خبر: ۲۶۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 24November 2017
«انتفاضه شعبانیه، حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، « انتفاضه شعبانیه، حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق» عنوان کتابی از «صفاءالدین تبرائیان» است که طی آن به مبارزه شیعیان عراق علیه رژیم بعث می‌پردازد.

کتاب حاضر در 9 گفتار شامل «برانگیختگان به ناسزا»، «بوته‌های سراب»، «بربریت انفرماتیزه»، «بار دیگر ثوره در نجف»،‌ «خاک طف همچنان سرخ»، «قیام و سرکوب»، «آسیب شناسی واقعه»، «میراث حضور و ایستادگی» و «خاکسپاری در بیابان» تنظیم شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«بدون تردید انتفاضیه شعبانیه عراق رویداد پراهمیتی در تاریخ معاصر پر فراز و فرود این کشور به شمار می‌آید. برخی آن را بزرگترین واقعه پس از انقلاب بیست عراق می‌پندارند. عده‌ای نیز آن را مهم‌تر از آن، حتی جنبش جهاد (1914) و قیام نجف (1918) می‌شمرند.

قیام عمومی عراقیان ابهت صدام و هیبت رژیم او را در هم شکست و ترک‌های اساسی بر پیکر، بدنه و ساختار سیاسی حاکمین را موجب آمد. یادآوری این نکته ضروری است که ماشین نظامی و سرکوب‌گر حزب بعث در تار و مار کردن متنفضین تنها نبود.

صرف‌نظر از مشارکت واحدهای مختلف ارتش و واحدهای زبده گارد جمهوری، جیش‌الشعبی و فدائیان صدام، ضلع سوم مثلث قتل و جنایت را ارتش آزادیبخش ملی و سازمان مجاهدین خلق ایران تشکیل می‌داد.

سرکردگان فرقه رو به احتضار رجویه به نیروهای خود اعلام کردند که یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نفوذ به داخل خاک عراق از شمال این کشور و با بر تن کردن پوشاک کردی قصد شبیخون زدن به قرارگاه‌های سازمان را دارند و با این توجیه فریبکارانه آنان را رهسپار سرکوب کردها، ترکمان‌ها و شیعیان در شهرهای مختلف زیر عملیات مروارید کردند.»

« انتفاضه شعبانیه، حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق» به قلم «صفاءالدین تبرائیان» در 788 صفحه تالیف و توسط انتشارات «موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلابی» در 1500 نسخه منتشر شده است.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها