احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با دفاع پرس:‌

موفقیت‌های چشمگیری با تفکر بسیجی حاصل می‌شود/ فتح سنگرهای نظام سلطه به دست بسیج

یک کارشناس سیاسی گفت: بسیج از قبال گسترش روحیه جهاد و مقاومت، توانسته است در بلندای افتخار فتح سنگرهای جهانی نظام سلطه پیروزمندانه بایستد و نمونه آن را در غلبه بر داعش دیدیم و در تسری روحیات انقلابی‌گری در بین آحاد جامعه نیز به‌خوبی ایفای نقش کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ - 25November 2017
موفقیت‌های چشمگیری با تفکر بسیجی حاصل می‌شود/ فتح سنگرهای نظام سلطه به دست بسیج
احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در رابطه با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان اظهار داشت: از 5 آذر سال 1358 که شجره طیبه بسیج به دست پر برکت امام راحل عظیم الشأن (ره) بنیان گذاشته شد، منشأ اثرات مهمی برای کشور شد.

وی افزود: این تشکل مقدس در درون خود مجموعه‌ای را پرورش داد که ضمن برخورداری از آموزه‌های دینی، سرسپردگی به فرامین مقام عظمای ولایت را همواره در سر لوحه امور خود قرار داده است و با تأسی به سربازان صدر اسلام کار جهادی و عمل انقلابی را بر خود فرض می‌داند و برای سیطره جهانی اسلام و اینکه آموزه‌های اسلام افق‌های جغرافیایی را در نوردد از هیچ تلاشی فرو نمی‌گذارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه بسیج به‌عنوان هسته مردمی در کنار نیروهای نظامی مقاومت را در لایه‌های مختلف جامعه گسترش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بسیج نه تنها تا کنون این شأنیت را به‌خوبی اجرا کرد، بلکه موجب شکل‌گیری روحیه مقاومت نیز در بین آحاد جامعه شد و به‌شایستگی از عهده این مسؤولیت برآمد.

مقدم تصریح کرد: بسیج از قبال گسترش روحیه جهاد و مقاومت توانسته است در بلندای افتخار فتح سنگرهای جهانی نظام سلطه پیروزمندانه بایستد و نمونه آن را در غلبه بر داعش دیدیم و در تسری روحیات انقلابی‌گری در بین آحاد جامعه نیز به‌خوبی ایفای نقش کرده است و همه گروه‌های اجتماعی را در برهه‌های مختلف زمانی به‌صحنه آورد و توان آنان را در راستای اهداف انقلاب جهت‌گذاری کرد.

وی به گسترش تفکر و اندیشه بسیج در بین همه قشرهای جامعه اشاره کرد و گفت: با همه‌گیری اندیشه بسیجی که باید در راه دفاع از ارزش‌های انسانی، دینی و ملی تا پای جان ایستاد در تمام طیف‌ها نفوذ کرده و این درس عظیم را به همگان آموخته است که فارغ از زد و بند سیاسی و اداری باید مخلصانه پای کار بود و از بذل جان نیز دریغ نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه همه‌گان در تعجبند که چگونه ایران اسلامی در کوران آتشفشان اوضاع ناآرام منطقه خاورمیانه در امنیت و آرامش به‌سر می‌برد، خاطرنشان کرد: راز این موضوع در گرو دو مفهوم نهفته است یکی برخورداری ایران از رهبری قدرتمند و دوم تعریف نیروی مقاومت مردمی با عنوان بسیج که به جد خلاء این دو شاخص مهم در کشورهای منطقه احساس می‌شود و اگر عراق و سوریه توانستند بر داعش تا بن دندان مسلح پیروز شوند بهره بردن از گروه‌های مردمی جهاد و مقاومت بود.

مقدم با اشاره به اینکه بسیج در تمامی ارکان کشور ریشه دوانیده است، گفت: این تشکل با برخورداری بیش از 20 هزار پایگاه و همچنین بیش از 23 میلیون عضو ظرفیت بالاقوه عظیمی را در دل خود نهفته است و در راستای تشکیل جبهه جهانی مستضعفین از تمام ظرفیت‌های آن می‌توان برخوردار شد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نام بسیج با عزم جهادی برای باز کردن گره‌ها عجین شده است، تأکید کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر خود در جمع بسیجیان فرمودند:«بسیج را حفظ کنید. خصوصیاتی که در بسیج لازم است و معتبر است و وجود داشته است بحمدالله، این خصوصیات را نگه دارید. یکی از این خصوصیات بصیرت است؛ دشمن‌شناسی است» اهمیت اینکه بسیجی در عین اینکه همواره آماده جهاد مبارزه باشد در کنار آن گوش به فرمان ولی فقیه زمان با معیار قرار دادن فرامین رهبری آتش به اختیار بوده و در عین بصیرت‌افزایی خود باید در تشخیص راه و روش همواره معیار و شاخص را شخص ولی فقیه زمان خود قرار دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با نیاز کشور به رسوخ تفکر بسیجی عمل کردن در تمام زوایا و گوشه گوشه کشور اشاره و عنوان کرد: با رسوخ این تفکر گره بسیاری از مشکلات کشور گشوده شده؛ زیرا تفکر بسیجی به ما می‌آموزد که پیروزی در انجام امور به قدر میزان توکلمان است نه میزان امکاناتمان و همین نکته راه‌گشای بسیاری از معضلات کشور است و مشاهده شده تفکر بسیجی هر کجا حاکم شده همواره با موفقیت‌های چشمگیری مواجه بودیم.

مقدم ادامه داد: ضمن گرامیداشت هفته بسیج که یادآور بسیجیان مخلص دوران هشت سال جنگ تحمیلی است با درود و سلام به روان پاک شهدای بسیجی شاخص لازم به عرض است که هر شخصی که در راستای تقویت جبهه مقاومت بکوشد و در استیفای حقوق مستضعفین عالم مجاهدت کند، بسیجی است حتی اگر عنوان بسیجی بر او ننامند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار