سردار فرحی تاکید کرد؛

ضرورت تغییر نگاه جامعه به خدمت سربازی/ کمک به اقتصاد کشور با مهارت ‌آموزی سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: جوانان ما پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی باید دارای مهارتی باشند تا به واسطه آن بتوانند در جامعه شاغل شوند و به اقتصاد کشور كمک كنند.
کد خبر: ۲۶۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ - 25November 2017
ضرورت تغییر نگاه جامعه به خدمت سربازی/ کمک به اقتصاد کشور با مهارت ‌آموزی سربازان
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سیدمهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان در آیین اجرای طرح مهارت آموزی سربازان در ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: برآورد ما اين است که حدود 20 درصد سربازانی كه وارد جامعه می‌شوند، دارای كار هستند و 80 درصد باقی‌مانده بايد به دنبال اشتغال بروند.

وی ادامه داد: همه درگير مقوله سربازی هستند؛ چرا که گستره خدمت سربازی وسیع است. همه‌ی سربازان آينده‌سازان كشور هستند و اين ويژگی باعث شده تا حرکتی برای غنی‌سازی دوران سربازی انجام شود.
 
سردار فرحی با تاکید بر اینکه ما سه هدف عمده جهت مهارت‌آموزی سربازان در نظر گرفته‌ايم، تصریح کرد: نخست اینکه ما باید بتوانيم جذابیتی در نوع نگاه جامعه به سربازی ايجاد كنيم. ثانیاً باید کاری کنیم تا سربازان در دوره خدمت دارای شادابی و نشاط باشند و هدف بعدی اين است كه جوانان ما پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی دارای مهارتی باشند تا به واسطه آن بتوانند در جامعه شاغل شوند و به اقتصاد کشور كمک كنند. 
 
وی بیان داشت: با توجه به گستردگی اين طرح از 20 دستگاه كشور كمک گرفتيم و همچنین در این رابطه با 3 نهاد تفاهنامه همکاری امضا كرديم و بنا داريم در سال 96 با تمام اين دستگاه‌هایی که از آنان کمک گرفته‌ایم، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا كنيم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان با اشاره به تعیین و پیش بینی 5 سرفصل برای نیروهای مسلح افزود: گام اول ارائه سهميه تخصصی به نيروهای مسلح است. گام دوم توزيع اين سهميه بین استان‌ها و گام سوم اختصاص اين سهميه بین يگان‌ها است و در گام چهارم نوع تخصصی كه سربازان بايد فرا بگيرند، تعیین می‌شود و گام پنجم هم مشخص كردن يگان فراگيرنده آن تخصص است.
 
سردار فرحی در پایان بیان داشت: در سال 97 جهت آموزش سربازان برنامه‌هایی داريم تا آموزش‌هایی را با توجه به احصا وضعیت مشاغل انجام دهیم تا موجب ايجاد اشتغال متناسب با نياز جامعه شود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار