دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حمله انتحاری در مصر؛ پاسخ منفعلانه تروریست‌ها به پیروزی‌های محور مقاومت

طی حمله انتحاری به مسجدی در شمال صحرای سینای مصر، بیش از 200 نمازگزار به شهادت رسیدند که می‌توان پاسخ منفعلانه تروریست‌ها به پیروزی‌های محور مقاومت عنوان کرد.
کد خبر: ۲۶۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ - 25November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هنوز جهان از بهت ناشی از پیروزی بزرگ محور مقاومت در آزادسازی شهرهای البوکمال و راوه در عراق و سوریه و پایان حضور داعش در این دو کشور خارج نشده بود که انتشار خبر وقوع یک فاجعه تروریست‌های تکفیری، این بار در مصر، بار دیگر جهان را در حیرت فرو برد.
 
تروریست‌های تکفیری با اجرای یک حمله انتحاری- انفجاری گسترده علیه نمازگزاران حاضر در مسجدی در روستای «روضه» از توابع شهرستان «بئر العبد» در شمال صحرای سینا در شمال شرق مصر، 235 نمازگزار را شهید و 125 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
 
حمله انتحاری در مصر؛ پاسخ منفعلانه تروریست‌ها به پیروزی‌های محور مقاومت 
این انفجار در ناحیه‌ای رخ داد که طی ماه‌های اخیر، شاهد درگیری نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی مصر با تروریست‌های نزدیک به گروهک تکفیری داعش بود. بنابراین، علی‌رغم اینکه هیچ گروهکی تا لحظه انتشار این مطلب، مسئولیت اجرای این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است؛ اما داعش محتمل‌ترین گزینه اجرای این عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مصری است.
 
دومین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، مکان اجرای این عملیات است. از آنجا که حمله علیه نمازگزاران پیرو تصوف انجام شده است، آن را باید بخشی از پروژه ایجاد جنگ مذهبی و فرقه‌ای در مصر دانست؛ کاری که داعش پیش از این با انفجار کنیسه‌های قبطیان در اطراف شهرهای مهمی همچون قاهره و اسکندریه در شمال مصر انجام داده بود.
 
سومین موضوع مهم، زمان اجرای عملیات است. در حالی که تروریست‌های تکفیری وابسته به داعش در عراق و سوریه به طور کامل مضمحل و نابود شدند، هم‌پیمانان آنان در شمال سوریه دست به یک عملیات انفجاری- انتحاری علیه پیروان اندیشه‌های مخالف تکفیر زدند تا به زعم خود نشان دهند که خلافت آنان همچنان باقی است.
 
چهارمین نکته حائظ اهمیت، واکنش‌های بین‌المللی است. این حمله علاوه بر دولت مصر، به طور همزمان از سوی دولت‌های ایران، روسیه، قطر و آمریکا و جنبش‌های اسلامی و عربی مانند حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز محکوم شد؛ اگرچه آمریکا خود یک از مهم‌ترین مؤسسان گروه‌های تکفیری در غرب آسیا و شمال آفریقا است و از وجود این گروهک‌ها و تهدید آنان به عنوان ابزاری برای باز کردن جای پا برای خود در در منطقه استفاده می‌کند.
 
دولت مصر نیز همزمان با اعلام سه روز عزای عمومی، نیروهای ویژه این کشور را راهی صحرای سینا کرد و از آغاز عملیات گسترده علیه تروریست‌های تکفیری در این بخش از کشور مصر خبر داد. عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر ضمن اعلام این خبر گفت: «ما اقدام تروریست‌هایی که دست به این جنایت زدند را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.»
 
حمله انتحاری در مصر؛ پاسخ منفعلانه تروریست‌ها به پیروزی‌های محور مقاومت 
با وجود این واکنش‌ها، برخی رسانه‌های فارسی‌زبان هم‌پیمان با دشمنان محور مقاومت اسلامی با ایجاد شبهه در مورد نامه سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شکست داعش، ضمن نادیده گرفتن اشاره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انهدام این گروهک در دو کشور عراق و سوریه، به خبر انفجار تروریستی در مصر اشاره و تلاش کردند با زیر سوال بردن پیروزی محور مقاومت، ذهن مخاطبان ایرانی و بین‌المللی خود را در این مورد تحت تأثیر قرار دهند.
 
این اقدام رسانه‌ای، همانند دیگر اقدامات این جریانات، هم‌راستا با اهداف تروریست‌های تکفیری است که به قصد منحرف کردن اذهان مردم منطقه و جهان از پیروزی‌های جدید محور مقاومت اسلامی، دست به این عملیات تروریستی در منطقه‌ای نزدیک به مرز‌های جنوب غربی فلسطین اشغالی زدند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها