رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

گفتمان انقلاب اسلامی به یک جریان جهانی تبدیل شده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی بازی را در دنیا بر هم زده است و ملل مختلف جهان به برکت انقلاب اسلامی به مکتب اهل بیت (ع) گرایش پیدا کرد‌ه‌اند.
کد خبر: ۲۶۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ - 25November 2017
گفتمان انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به یک جریان جهانی تبدیل شده استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در بیست و هشتمین نشست پیشکسوتان واحد تبلیغات یگان­‌های رزم خراسان یادبود شهدای این واحد با بازخوانی وقایع نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی علی‌رغم اینکه از زمان پیروزی‌اش مدت زمان زیادی نگذشته بود اما جریانات متعددی در مقابل آن ایستادند و سعی کردند جلوی تداوم آن را بگیرند. نمونه آن جنگ تحمیلی بود که علی‌رغم اینکه هنوز 17 ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود ارتش عراق به مرزهای کشورمان تجاوز کرد.

ویبا بیان اینکه اعتماد به نفسی که جریان اعتقادی انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود باعث شد تا در هشت سال دفاع مقدس پیروز میدان شویم و این تهدید بزرگ به یک فرصت بزرگ تبدیل شود، افزود: دفاع مقدس ملت ایران باعث شد تا از سویی دشمن در نقشه خود که به دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی بود ناکام بماند و از سویی دیگر جمهوری اسلامی معادلات منطقه‌ای را بر هم زد. در این جنگ مردم کشورمان با اهدا عزیزان خود هزینه سنگینی را پرداخت کردند که عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی ثمره این ایثارها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرموده امیرالمومنین (ع) که «اگر شما بخوابید دشمن نخواهد خوابید» خاطرنشان کرد: دشمن وقتی دید از لحاظ نظامی نمی‌تواند مانع پیشرفت انقلاب شود تمام همت خود را به کار بست تا در حوزه فرهنگی ورود پیدا کند و با عملیاتی کردن توطئه‌های خود جلوی جریان فکری انقلاب را بگیرد.

پژمانفر تاکید کرد: دشمن در حوزه فرهنگ کار خود را به جد انجام می‌دهد و به دنبال پیاده کردن سیاست‌های خود در داخل کشور است تا از طریق آن باورهایی که زیرساخت جریان فکری انقلاب اسلامی را تشکیل داده است را از ریشه بزند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن در مباحث فرهنگی به صورت کلی ورود پیدا نمی‌کند بلکه این ورود به صورت جزئی و مصداقی است. آنها در این تهاجم با یک تقسیم کار دقیق، به دنبال پیروزی در جنگ فرهنگی هستند. دشمن با راه‌اندازی 240 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی که بعضا 24 ساعته برنامه پخش می‌کنند هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارند تا در حوزه­‌های مختلف به خصوص مباحث اعتقادی ورود پیدا کنند. آنها از طریق این شبکه­‌ها سعی دارند به زبان هنر در بین آحاد مختلف مردم کشورمان ایجاد شبهه کنند.

وی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: شما در دوران دفاع مقدس این مسئله را مطرح نمی‌کردید که اگر سلاح داشته باشیم از کشورمان دفاع می‌کنیم بلکه بر اساس احساس تکلیف با ابتدایی‌ترین امکانات جلوی ارتش تا بن دندان مسلح عراق مقاومت کردید. امروز شما به عنوان پیشکسوتان تبلیغات جبهه و جنگ در قبال مسائل فرهنگی مسئول هستید. شما باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری آتش به اختیار حرکت کنید. البته در حوزه فرهنگی فعالیت­‌های خوبی صورت گرفته است که باید این فعالیت­‌ها منسجم­‌تر شود. ما باید در کنار هم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در حوزه فرهنگ کارهایی که در حال انجام است را تداوم بخشیده و آن‌ها را تقویت کنیم تا با وحدت، دشمن را در تهاجم فرهنگی که علیه مردم کشورمان سازماندهی کرده است شکست دهیم.

پژمانفر با بیان اینکه فضا، فضای قتل عام گفتمان انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: دشمن در مسائل فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده است و تمام توان خود را مصروف این حوزه کرده است. رسالت ما این است که در حوزه فرهنگی منطق خود را بیان کنیم و بر باورهای خود در این حوزه ثابت قدم بمانیم.

وی در ادامه با اشاره به حرکت میلیونی عزاداران اربعین حسینی اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی بازی را در دنیا بر هم زده است و به شدت ملل مختلف جهان به مکتب اهل بیت گرایش پیدا کرده‌اند. امروز شاهد اتفاقات زیادی در اقصی نقاط جهان هستیم. در بعضی از کشورهای دور دست خیل کثیری از مردم به برکت گفتمان انقلاب اسلامی، به تشیع روی آورده‌اند. همین گفتمان باعث شده تا مردم غزه، لبنان، افغانستان، سوریه و عراق با بسیج مردمی در مقابل زیاده‌خواهی­‌های استکبار بایستند. دشمن از این اتفاقات و گسترش اسلام بیم دارد به همین دلیل است که در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده است و تمام ظرفیت خود را بکار بسته تا جریان فکری انقلاب اسلامی را متوقف کند.

وی در پایان گفت: اخلاص رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس باعث شد تا گفتمان انقلاب اسلامی به یک جریان جهانی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار