مدیر فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌‎های مشارکت زنان دفاع‌ مقدس خبر داد؛

اجرای سه طرح آشنایی با سبک زندگی و احیای فرهنگی ایثار در فرهنگسراها

کوهساری از اجرای سه طرح «خورشید خانه‌ات باش»، «سلاله‌ها» و «عقیله» در گروه سنی کودک تا دانشجو در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 26November 2017

اجرای سه طرح آشنایی با سبک زندگی و احیای فرهنگی ایثار در فرهنگسراها«زهرا کوهساری» مدیر فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع‌ مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از اجرای همزمان سه طرح خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های «خورشید خانه‌ات باش»، «سلاله‌ها» و «عقیله‌ها» از سوی این سازمان آغاز شده است.

وی در خصوص هدف از اجرای طرح «خورشید خانه‌ات باش»، گفت: این طرح با هدف ترویج سبک زندگی جهادی و انتقال مفاهیم مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی براساس الگوهای اقتصادی مقاومتی و سبک زندگی ایثارگرانه در حال برگزاری است.

کوهساری افزود: این طرح با طرح‌هایی که در خصوص سبک و مهارت زندگی از سوی سازمان‌های دیگر اجرا می‌شود، متفاوت است. زیرا این طرح بر اساس سبک زندگی جهادی و اقتصادی است تا در سبد رفتاری خانواده الگوهای مقاومتی را بیشتر تبیین کنیم. طرح خورشید خانه‌ات باش با اهداف ذکر شده در سطح فرهنگسراهای کشور در حال اجراست.

مدیر فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع‌ مقدس تصریح کرد: طرح خورشید خانه‌ات باش در فرهنگسرای گلستان تهران اجرا شده است و در خانه فرهنگ شهربانو و فرهنگسرای اندیشه نیز در هفته پیش‌رو برگزار خواهد شد.

وی در خصوص طرح سلاله‌ها، عنوان کرد: طرح اولیه سلاله‌ها، طی شش جلسه در سطح فرهنگسراها برگزار شد. این طرح ضعف‌هایی داشت که آن را برطرف و سرفصل‌های دروس را نیز تعیین کردیم. این طرح در گروه سنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کوهساری در خصوص اهداف اجرای طرح سلاله‌ها اظهار کرد: این طرح با هدف احیا فرهنگی ایثار و حماسه آفرینی و دمیدن روح تازه‌ای در کالبد جامعه به ویژه نسل جوان، با بهره گیری از ظرفیت فرزندان و نوادگان شهدا با تدوین و تهیه محتوای آموزشی مناسب و استفاده از تجارب اساتید مجرب در قالب کارگاه های آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، جریان شناسی انقلاب اسلامی و مقابله با جنگ نرم راه های نفوذ دشمن در اذهان افراد جامعه به ویژه خانواده‌ها و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و ملی در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی عملیاتی می‌شود.

کوهساری ادامه داد: جلسات متعدد و نیازسنجی‌هایی از گروه هدف صورت گرفت و در این راستا کارگروه‌هایی نیز تشکیل شد که آموزش و پرورش ما را در اجرای این طرح به خوبی یاری کرد.

مدیر فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع‌ مقدس در پایان نیز به برگزاری طرح عقلیه در سطح دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی به منظور تربیت مدرسین و مبلغین توانمند با هدف نگاهداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بهره‌گیری از آخرین شیوه‌های نوآورانه تبلیغ، مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی با محوریت تربیت منابع انسانی شایسته، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ قرآنی، تربیت مربیان توانمند از نظر دانش و بینش در ابلاغ و نگهداشت ارزش‌های دفاع مقدس در قالب کارگاه‌های آموزشی با تدوین و تهیه محتوای آموزشی مناسب و استفاده از تجارب اساتید مجرب عملیاتی می شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها