فرمانده الحشد الشعبی عراق فاش کرد؛

«ابوبکر البغدادی» در بازداشت نیروهای آمریکایی است

فرمانده الحشد الشعبی عراق گفت: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اختیار و بازداشت آمریکایی‌هاست.
کد خبر: ۲۶۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ - 25November 2017
«ابوبکر البغدادی» در بازداشت نیروهای آمریکایی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک فرمانده در «الحشد الشعبی» عراق اظهار داشت: «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش که تا کنون از سرنوشت او اطلاعاتی در دست نبوده، به وسیله نیروهای آمریکایی بازداشت شده است.

«جبار المعموری» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت که آمریکایی‌ها البغدادی را در اختیار دارند و تا زمانی که برای آنها مفید باشد اقدام به اعدام او نخواهند کرد.

این مسئول عراقی گفت: آمریکایی‌ها اگر نیاز داشته باشند که هدف خاصی را محقق کنند یا سرکرده داعش دیگر برای آنها فایده ای نداشته باشد، اقدام به اعدام او خواهند کرد و ماجرای مرگش را هم مانند یک فیلم هالیوودی کارگردانی خواهند کرد تا جهان روایت آمریکا از سرنوشت البغدادی را باور کند.

وی تأکید کرد که دنیا به این نتیجه رسیده که همه گروه های افراط گرا که در چند دهه گذشته ظهور پیدا کرده و ادعای پیروی از اسلام را داشته اند به وسیله سازمان اطلاعات آمریکا ایجاد شده اند که متأسفانه با نقش چشمگیر و حمایت مالی کشورهای عربی پدید آمدند.

به گفته وی داعش برای آمریکا بهانه بازگشت به عراق را با عنوان «مبارزه با تروریسم» فراهم کرد، اما با فتوای مرجعیت در عراق و تشکیل الحشد الشعبی این رویای آمریکایی برباد رفت و تشکیل بسیج مردمی عراق معادلات قدرت را در عراق تغییر داد.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها