سردار حق‌طلب در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس:

ارائه شش هزار عنوان کتاب دفاع مقدس/ ۵۰ عنوان کتاب جدید رونمایی می‌شود

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه ملی دفاع مقدس گفت: ناشران، امسال شش هزار کتاب دفاع مقدس را در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ارایه خواهند کرد.
کد خبر: ۲۶۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 26November 2017
ارائه ۶هزار عنوان کتاب دفاع مقدس/ ۵۰ عنوان کتاب جدید رونمایی می شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه پنج آذر) با حضور سردار احمد حق طلب رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج و سردار علی ناظری معاون نشر سازمان ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

سردار حق طلب ضمن تبریک ایام ربیع الاول و هفته بسیج و پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت اظهار داشت: هفته بسیج یادآور فداکاری های ملت و جوانان با بصیرتی است که پس از فرمان امام برای تشکیل بسیج در همه لحظات حساس به میدان آمدند و از اسلام و جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته با جمعی از بسیحیان گفت: حضرت آقا فرمودند مهمترین مولفه پیروزی در همه جوامع عامل نیروی انسانی است. ما در هشت سال دفاع مقدس با پشتوانه همین عامل به پیروزی رسیدیم. امروز در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و موضوعات مختلف دچار مشکلی فرهنگ دفاع مقدس حرف های اساسی پیاده شده ای دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: کتاب برای انتقال این مفاهیم مهمترین وسیله است. رهبری فرمودند اقدامات فرهنگی تاثیرگذار است اما کتاب چیز دیگری است. توجه و عنایت رهبری به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راس توجهات و دل‌مشغولی ایشان است.

سردار حق طلب ادامه داد: سازمان حفظ آثار از هشت سال پیش موضوع مهم دفاع مقدس که انتقال حفظ و اشاعه آن وظیفه است می تواند از طریق کتاب و فرهنگ کتابخوانی منتشر و منتقل شود. در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار نمایشگاه ملی دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد و سپس در خراسان رضوی، فارس و تهران، آذربایجان شرقی و هفتمین دوره آن مجدد در تهران حول محور دفاع مقدس برگزار شد تا هم‌افزایی در بین مولفین و ناشرین ایجاد کند.

وی عنوان کرد: علاقمندان فرهنگ دفاع مقدس می دانند الگوهای دفاع مقدس می تواند بزرگ‌ترین درمان مشکلات کشور در زمینه های مختلف باشد لذا به این نمایشگاه علاقه پیدا کرده و کمک کردند. امسال نیز هشتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی در بازار وکیل آباد برگزار خواهیم کرد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه مخاطبینی را جذب و کتاب هایی را به لحاظ کیفیت و کمیت ارائه کنیم. غریب شش هزار عنوان کتاب توسط ۷۰ ناشر تخصصی دفاع مقدس ارائه خواهیم کرد.

سردار حق طلب اظهار داشت: برنامه های جانبی در ۱۰ روز از نهم آذرماه و همزمان با شروع به کار تا ۱۶ آذرماه ۱۰ برنامه برای رونمایی ۵۰ عنوان کتاب جدید خواهیم داشت. آمار کتاب های جدید امسال رقم بالایی است و نشست های تخصصی پیرامون کتاب دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج متولی این نمایشگاه است اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های تخصصی همکاری خوبی را دارد. همکاری استانداری خراسان رضوی و مجموعه ناشرین دفاع مقدس و علاقمندان کتاب نیز همکاری کرده اند مجمع ناشران دفاع مقدس نیز در برگزاری این نمایشگاه از جمله همکاران ما هستند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه گفت: غریب به ۲ هزار متر مساحت نمایشگاه است. متاسفانه فضای مورد نظر ما تامین نشد و فضای موجود به نصف فضایی که مورد نظر ما بود کاهش یافت و همین مسئله باعث شد فضای کمتری در اختیار ناشران قرار گیرد.

سردار حق طلب تصریح کرد: نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱ میزبان مخاطبین خواهد بود.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار