در نشست همسران شهدای جبهه مقاومت مطرح شد؛

زن مسلمان ایرانی الگوی زنان جهان اسلام/ تاثیر حمایت زنان از جبهه مقاومت ماندگار خواهد بود

دختر «شهید علوش» گفت: زن ایرانی مسلمان الگوی زنان جهان اسلام است و می‌تواند تجربه مقاومت و صبر را به زنان حشد شعبی منتقل کند.
کد خبر: ۲۶۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 26November 2017

زن مسلمان ایرانی الگوی زنان جهان اسلام/ رد پای حمایت زنان مسلمان از جبهه مقاومت در تاریخ باقی خواهد ماندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم اندیشی نقش زنان در تشکیل تمدن نوین اسلامی با حضور همسران شهدا و صاحبنظرانی از کشورهای عراق، لبنان، یمن، پاکستان و افعانستان پیش از ظهر امروز (یکشنبه پنجم آذرماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این نشست با حضور «فاطمه حرب» همسر شهید مصطفی بدرالدین معروف به «ذوالفقار» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، همسر شهید ابوعیسی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، «ام البنین حسینی» همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون معروف به «ابوحامد»، «اسرا علوش» دختر شهید علوش از موسسین حشد شعبی عراق، «پروین مرادی» همسر شهید حاج حمید تقوی‌فر از موسسان ایرانی حشد شعبی عراق، «هدیه قبیشی» همسر شهید مدافع حرم حمید سیاح طاهری و خانم مطهری از فعالان فرهنگی تیپ زینبیون برگزار شد.

شهید ابوحامد اولین لباس رزمش را در دفاع مقدس پوشید

ام البنین حسینی در این نشست با اشاره ای کوتاه به وضعیت شیعیان افغانستانی پیش از مهاجرت به ایران گفت: سال های 57 و 58 به واسطه مشکلات افغانستان و تهدیداتی که نسبت به شیعیان افغانستان پیش می آمد، بسیاری از مجاهدان افغانستانی برای حفظ دین خود به کشور ایران مهاجرت کردند. در تاریخی که از پدرانمان می‌شنویم طی آن سال‌ها که با جریانات انقلاب اسلامی ایران همراه بود، شیعیان افغانستان اکثرا در نقاط سخت و دور افتاده افغانستان زندگی می کردند؛ اما با وجود مشکلات فراوان به دلیل علاقه ای که به انقلاب اسلامی داشتند به سختی پیام‌های امام خمینی (ره) را دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: تعدادی از مجاهدان افغانستانی از جمله برادر شهید توسلی نیز طی این سال‌ها به جرم دوستی با انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسیدند. پس از حمله رژیم بعث عراق به ایران، شهید توسلی که در سنین جوانی بود، دائما اخبار و تحولات مربوط به جنگ تحمیلی را دنبال می کرد از این رو خود را به کردستان رساند و اولین بار لباس رزم را به تن کرد.

همسر شهید ابوحامد ادامه داد: به واسطه علاقه ای که داشت، پس از دفاع مقدس نیز در این مسیر باقی ماند و مدام به دنبال رصد اخبار جبهه مقاومت رفت و حتی تلاش کرد در جنگ 33 روزه به حزب الله لبنان بپیوندد که البته جنگ خیلی زود پایان یافت.

زینبیون به زیبایی خطبه‌های حضرت زینب (س) را در صحنه جنگ به اجرا گذاشتند

خانم مطهری از فعالان فرهنگی تیپ زینبیون در این نشست گفت: پاراچنار در پاکستان نام زیبایی دارد و به نام قلب تشیع پاکستان معروف است. در پاکستان شیعیان اثنی عشری در اقصی نقاط آن زندگی می کنند؛ ولی در پاراچنار 90 درصد شیعه دوازده امامی و متعصب به اعتقادات خود هستند. در مقابل، عربستان نیز به شدت از گروه های ضد شیعی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی مرز نمی‌شناسد، بیان کرد: 80 درصد جوانانی که از پاکستان به زینبیون پیوستند از پاراچنار آمده اند و همه محدودیت‌ها و مشکلات در ایران آموزش‌های نظامی دیدند و در سوریه جنگیدند.

مطهری با اشاره به رشادت‌های رزمندگان پاکستانی تیپ زینبیون در سوریه گفت: زینبیون طی این سال‌ها به زیبایی خطبه های آتشین حضرت زینب (س) را در دفاع از حرم خانم به نمایش گذاشت.

زن ایرانی مسلمان الگوی زنان مسلمان است

اسرا علوش فرزند شهید علوش نیز در این مراسم گفت: من دانشجوی رشته پزشکی در ایران هستم و همانطور که پدرم گفت افتخار می‌کنم در ایران درس می‌خوانم. به همراه پدرم چند سالی ساکن ایران بودیم که بعد از بازگشت به عراق پدر توسط گروه‌های تروریستی مورد حمله قرار گرفت و همانطور که آرزو داشت و لیاقتش بود به شهادت رسید.

وی افزود: پدرم همیشه می‌گفت جهادی که مادر انجام می دهد، بزرگتر از جهادی است که ما در صحنه جنگ انجام می دهیم. همه برادران و خواهران من پزشک هستند از این رو این موفقیت خود را مدیون مادری هستیم که با صبر و مقاومت ما را به اینجا رساند.

علوش تصریح کرد: همسر من هم از رزمندگان مدافع حرم است، ابتدا فکر می‌کردم با توجه به شهادت پدرم، همراهی با همسری رزمنده دشوار است؛ اما متوجه شدم این زنان هستند که می توانند مردانشان را در مسیر درست همراهی کنند.

وی بیان داشت: کشورهای دیگر مقاومت به اینگونه جلسات فرهنگی نیاز دارند. زن ایرانی مسلمان الگوی زنان مسلمان است. زنان حشد شعبی به تجربه زنان ایرانی که چطور این مقاومت و صبر را ادامه داده اند، نیازمندند.

رد پای تاثیر زن مسلمان در مقاومت منطقه باقی خواهد ماند

در ادامه این نشست، همسر شهید تقوی فر با بازخوانی قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن مسلمان گفت: زن مسلمان الگوی «نه شرقی، نه غربی» است. بعد از انقلاب اسلامی الگوی سومی از زن مسلمان شکل گرفت که در دفاع مقدس حضور داشت و طی این سال‌ها و حضور تکفیری های داعش در منطقه نیز این زن الگو بود و نقش تاثیرگذار ایفا کرد؛ چنانچه تا سال‌های سال رد پای بزرگی از خودش برجای خواهد گذاشت.

آماده برپایی جشن پیروزی در قدس هستیم

هدیه قبیشی، همسر شهید حمید سیاح طاهری نیز در این نشت گفت: از افتخارات شهید این بود هنگامی که مقام معظم رهبری فرمودند زمان انجام کار فرهنگی است، ایشان کار فرهنگی می‌کرد.

وی با اشاره به هجوم فرهنگی دشمن و با تاکید بر لزوم مقابله با آن بیان کرد: اگر امروز دشمن با روان‌گردان‌ها، با مفاسد و با ابزارهای فرهنگی برای ضربه زدن به ما به پیش می آید، این مادران هستند که می‌توانند در عرصه مقابله، نقش آفرین باشند.

همسر شهید سیاح طاهری افزود: هدف ما تنها از بین بردن داعش نیست؛ بلکه آماده ایم با همراهی مادران و همسران شهدا مسجدالاقصی را آزاد کنیم و جشن پیروزی را در قدس بگیریم.

وی با بیان خاطره ای از شهید سیاح طاهری گفت: روزی که شهید به خواستگاری من آمد، ابتدای جنگ بود. ایشان 23 ساله بود و من 19 ساله بودم، در همان جلسه اول گفت من امروز برای دفاع از کشورم و بعد از آن برای آزادی فلسطین آماده‌ام.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار