مدیر موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) مطرح کرد؛

پیشرفت 80 درصدی حوزه عمرانی موکب آستان حضرت معصومه (س) در اربعین امسال

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: امسال در حوزه عمرانی موکب آستان حضرت معصومه(س) 80 درصد پیشرفت داشته‌ایم که نتیجه این پیشرفت عمرانی را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین مشاهده کردیم.
کد خبر: ۲۶۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 27November 2017
پیشرفت 80 درصدی حوزه عمرانی موکب آستان حضرت معصومه(س) در اربعین امسال
به گزارش دفاع پرس از قم، «محمدجواد جهانگیرزاده» در آیین تجلیل از خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در سالن همایش‌های شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای برپایی موکب آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این موکب امسال برای سومین سال متوالی در عراق و مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا برپا شد و به شیوه مطلوبی به خدمت‌رسانی به زائران پرداخت.

وی بابیان اینکه مردم سهم زیادی در تأمین هزینه‌های موردنیاز موکب داشتند، عنوان کرد: امسال در حوزه عمرانی موکب آستان حضرت معصومه(س) 80 درصد پیشرفت داشته‌ایم که نتیجه این پیشرفت عمرانی را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین مشاهده کردیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در موکب گفت: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، برگزاری مراسم‌های عزاداری، ایجاد فضای تبلیغاتی، محفل انس قرآن کریم، پخش صوت‌های مذهبی، پذیرایی از صدها کودک با برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی غرفه زیارت مجازی، اجرای طرح عهدنامه اربعین و نمایش خیابانی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی موکب بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک به هزار نفر از خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) برای خدمت‌رسانی در موکب آستان حضرت معصومه(س) داوطلب شدند که 300 نفر آن‌ها را انتخاب کردیم، در طرح سفیران کریمه نیز از تلاش‌ها و زحمات بیش از 500 موکب تقدیر صورت گرفت.

جهانگیر زاده از انجام 30 هزار نفر ساعت فعالیت در کمیته فنی و مهندسی یاد کرد و گفت: امسال تأمین اینترنت مورد نیاز برای نخستین سال به‌صورت ویژه در موکب آستان حضرت معصومه(س) دنبال شد و نتایج بسیار مطلوبی را نیز به دنبال داشت.

وی با اشاره به تأمین امکانات لازم برای استراحت و پذیرایی زائرین توسط کمیته خدمات رفاهی و اسکان، خاطرنشان کرد: اختصاص 112 نوبت پخش برنامه تولیدی و زنده، برقراری 70 مورد ارتباط زنده با رادیو معارف، نمایش چهار هزار و 800 دقیقه از تولیدات از تلویزیون‌های شهری، تولید 800 دقیقه کلیپ تصویری و پخش از شبکه‌های مختلف، انعکاس هزار و 200 دقیقه فیلم از مراسمات عزاداری در فضای مجازی و تهیه147 خبر، یادداشت و گزارش تصویری با بیش از 600 مورد بازنشر در مطبوعات و رسانه‌ها، بخشی از دستاوردهای کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی موکب بوده است.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها