اهالی «سرای احسان» با زلزله‌زدگان غرب کشور همدلی کردند؛

درخواست بیماران «سرای احسان» برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

لرزش زمین در بخشی از زاگرس پهناور سرزمینم که به ناگاه در ۲۱ آبان‌ماه رخ داد، تمام دل و جانم را لرزاند و گویی انوار خورشید زندگی بر پهنای زاگرس نشینان سرزمینم، به یکباره بی‌نور و بی‌سو شد. زمین و خاک، هستی کُردهای صبور و سربلند میهنم را بلعید و از داغ هموطنان‌مان، ایران به‌خود لرزید.
کد خبر: ۲۶۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ - 27November 2017

همدلی اهالی سرای احسان با زلزله‌زدگان غرب کشور/ درخواست بیماران سرای احسان از مسئولان برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشوربه گزارش دفاع پرس از تهران، زلزله غرب کشور، جزو حوادثی بود که دل همگان را به درد آورد و تأثیر عمیق و ژرف بر عمق جان‌ها نهاد، بر همین اساس هر کسی با هر طریقی سعی بر این داشت که ابراز همدری خود را با مردم کُرد‌نشین غرب کشور اعلام کند. یکی از این مؤسسات که می‌توان به آن اشاره کرد، «سرای احسان» است که ۵۰۰ نفر از بیماران در این مؤسسه در متنی ابراز تأسف خود را بیان کردند و با توجه به بیماری خاصی که دارند از مسئولان امر برای کمک به آسیب‌زدگان این زلزله درخواستی داشتند.

در این متن آمده است:

«هموطن سوگوار و صبورم! داغ تو، داغ من است. بدان و آگاه باش، اهالی سرای احسان، گرچه خود از انسان‌های فراموش شده و تنهای این دیارند، اما معنای همدلی، همبستگی و همراهی را خوب می‌دانند. ببخشید ما را، اگر در حمایت از شما دست‌هایمان خالی‌ست و تحفه‌ای ندارد تا تقدیم‌تان کند و هرچند ظاهراً در کنارتان نیستیم تا اشک‌های این داغ سنگین را با آستین مهر و نوازش، از گوشه‌ چشمان غمگین و مصیبت‌زده و چهره‌ خش‌دار و پیشانی پرگرد و غبارتان بزداییم، اما هرگز فراموش‌تان نکرده و نخواهیم کرد.

در گوشه‌ای از این دنیا، با دلی پردرد نشسته‌ایم و دست‌های بی‌نوای‌مان را، رو به گنبد کبود خدا به دعا برمی‌آوریم و یقین داریم، به ‌یاری خدا و همدلی همیشگی مردم بی‌همتای ایران، این زخم نیز به ‌زودی، ناگزیر از بهبودی خواهد بود و روزهای روشن، از پشت غبار زمین‌های لرزیده‌تان فرا می‌رسند.

اما پیامی داریم برای همه مسئولین و یاری‌گران دولتی و مردمی که آگاه باشند رخداد چنین حوادثی، گذشته از خرابی‌های بر جای گذاشته ظاهری، مصائب بی‌شماری را نیز در پی دارد و علاوه بر کمک‌های مادی، فراموش نکنند یاری معنوی‌شان را از ورای این غم بزرگ که بر جسم و جان‌تان مستولی گشته و چارچوب خانه و زندگی‌تان را ویران کرده است، بی‌شک ستون‌های روحتان نیز ویران شده است و نیاز به باز سازی و ترمیم دارد.

ای کاش متولیان امر به هوش باشند تا در آینده، روح و روان‌تان مبتلا به هزاران کنش و واکنش تنش‌زا و درد نخواسته نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها