نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل:

اسرائیل با بسیاری از کشورهای عربی رابطه دارد

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تأکید کرد، علیرغم آنکه بسیاری از کشورهای عربی رسما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، تل‌آویو در حقیقت با این کشورها رابطه دارد.
کد خبر: ۲۶۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ - 27November 2017
اسرائیل با بسیاری از کشورهای عربی رابطه داردبه گزارش گروه بین‌ا‌لملل دفاع پرس، «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل می‌گوید که تل‌آویو علیرغم آنکه بسیاری از کشورهای عربی، رسماً حاضر نیستند موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند، از روابط گرمی با بسیاری از کشورهای عربی بهره‌مند است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این خصوص توضیح داد:‌ «آنها هنوز هم به نفع ما رأی نمی‌دهند اما می‌توانم بگویم که ما با آنها رابطه داریم. منظور این سخن، ده‌ها کشور اسلامی از جمله کشورهای عربی است که پتانسیل روابط با اسرائیل را درک می‌کنند».

این مقام صهیونیستی ادامه داد:‌«اسرائیل یک معضل منطقه‌ای نیست بلکه یک راه‌حل منطقه‌ای است، بنابراین ما در حال تقویت این همکاری هستیم».

دانون گفت که «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل تا حد زیادی «جو سازمان ملل را تغییر داده است. حتی در خصوص موضوعاتی که واضح است اعراب اکثریت را در مقابل ما دارند، آمریکا بر اکثریت وجدانی اصرار دارد، مثل تصمیم مفتضحانه‌ای که سالانه اجازه تأمین بودجه 6 میلیون دلاری فعالیت‌های تبلیغاتی ضداسرائیلی را در قالب کنفرانس فلسطینی سازمان ملل می‌دهد».

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هفته گذشته فاش کرد که اسرائیل روابط مخفیانه‌ای با بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان دارد اما در ادامه افزود که متعهد است که به درخواست طرفین نامی از این کشورها برده نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط رژیم صهیونیستی با ریاض به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «ما با بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان روابطی داریم که برخی از آنها محرمانه است. اغلب، طرفی که می‌خواهد این روابط به صورت محتاطانه باشد، طرف مقابل است».

وزیر انرژی اسرائیل گفت: «ما به تمایلات طرف مقابل در زمان گسترش ارتباطات احترام می‌گذاریم، خواه عربستان سعودی باشد و خواه یک کشور عربی یا مسلمان دیگر».

گزارشاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه عربستان روابط ویژه‌ای با اسرائیل دارد. روزنامه لبنانی الاخبار هفته گذشته گزراش کرد که دولت عربستان در حال بررسی عادی‌سازی احتمالی روابط با اسرائیل در آستانه طرح برنامه‌ریزی شده دولت «دونالد ترامپ» برای تضمین توافق نهایی میان اسرائیل و تشکیلات خودگران و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط جهان بزرگتر اعراب می‌باشد.

با اینحال «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان، این گزارش را رد کرد و گفت که هیچ روابطی میان اسرائیل و عربستان وجود ندارد.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار