آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار «محقق»:

وحدت شیعه و سنی در افغانستان برهم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:وحدت شیعه و سنی در افغانستان برهم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۲۶۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ - 27November 2017

وحدت شیعه و سنی در افغانستان برهم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد محقق معاون رئیس اجرایی افغانستان و رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به روابط و پیوندهای ایران و افغانستان، ملت افغانستان را ملتی با فرهنگ و در عین حال مظلوم توصیف کرد که در ادوار مختلف شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کرده است.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با یادآوری مجاهدت‌های مسلمانان افغانستان و مشارکت آنان در نابودی پایگاه‌های تروریستی داعش و دفاع از حرم آل‌الله، گفت: شایسته است از مجاهدت‌ها و ایثار برادران افغان در مبارزه با تروریست‌های تکفیری قدردانی کنیم و امیدواریم که با هوشیاری دولت و ملت افغانستان، دسیسه‌های دشمنان اسلام برای اقدامات تروریستی در داخل این کشور ناکام بماند.

وی در ادامه این دیدار، نسبت به خطرات نفوذ آمریکا در صفوف ملت‌های مسلمان هشدار داد و افزود: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید نسبت به آن هوشیار بود؛ چرا که آمریکا می‌خواهد نقشه‌های شوم و تفرقه‌افکنانه خود را در جوامع اسلامی نظیر عراق و افغانستان به اجرا درآورد.

رئیس مجمع نشخیص مصلحت نظام، وحدت شیعیان و اهل سنت در افغانستان را امری ضروری خواند و آن را برهم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام علیه مردم مسلمان و مظلوم این کشور توصیف کرد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی میان تجار ایرانی و بازرگانان افغانستان تأکید کرد و گفت: همزبانی و مرزهای مشترک دو کشور در حمایت ایران از رشد و توسعه امور اقتصادی و فرهنگی افغانستان نقشی بارز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به زمینه‌های مشترک فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از چهره‌های درخشان علوم دینی و ادبی از سرزمینی برخاسته‌اند که قلمرو کنونی افغانستان شناخته می‌شود و میراث ارزشمند تمدن اسلامی و زبان فارسی به شمار می‌آیند.

همچنین در این دیدار محمد محقق معاون رئیس اجرایی افغانستان با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: دولت و مردم افغانستان، قدردان حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران هستند و دست دوستی برداران ایرانی را به گرمی می‌فشارند.

وی افزود: مردم افغانستان در ماه‌های اخیر، خطر اقدامات تروریستی داعش را در درون شهرهای خود احساس کردند که در پی آن دولت افغانستان طرح حمایت از امنیت مساجد و خیزش مردمی علیه اقدامات تروریستی را دنبال کرد.

معاون رئیس اجرایی افغانستان گفت: داعش نقشه‌های شومی برای آشوب و خونریزی در افغانستان داشت که به لطف خدا، پایگاه‌های آنها در عراق و سوریه نابود شد.

وی با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی در افغانستان، توفیقات خوبی داشته است، اظهار امیدواری کرد که هوشیاری دولت و ملت افغانستان به ناکامی و شکست کامل توطئه‌های آمریکا در این کشور بینجامد.

معاون رئیس اجرایی افغانستان همچنین به همکاری کمیسیون‌های مشترک برای توسعه روابط بین دو کشور اشاره و گزارشی از روند اجرایی شدن توافقات در حوزه آب و حمل و نقل به عنوان اولویت همکاری‌های مذکور به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها