مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد؛

جمع‌آوری وصیت‌نامه بیش از پنج هزار شهید در مازندران

مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد، از جمع‌آوری وصیت‌نامه 5 هزار و 600 شهید این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ - 28November 2017
جمع آوری وصیت نامه بیش از 5000 شهید در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از مازندران، «مفید اسماعیلی» مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم یادواره شهدای روستای «نجارده» نوشهر اظهار داشت: مقام بسیج تنها یک پله پایین‌تر از شهادت است و اگر کسی در این مقام ندرخشد، شهید نخواهد شد.

اسماعیلی به بیان اهمیت جایگاه بسیج از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: فرمان تشکیل بسیج برای تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی تشخیص درستی بود که جایگاه این نهاد خودجوش و مردمی را تثبیت کرد.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با انتقاد از نگاه سطحی به مقوله شهادت، یادآور شد: پرداختن به مقوله شهادت بدون ژرف‌نگری و تفکر ظلم به آیندگان است، شهدا رفتند تا آینده ما آباد بماند .

اسماعیلی تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند.

مشاور فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به اهمیت تفکر در وصیت‌نامه‌های شهید تأکید کرد و بیان داشت: مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد که از این تعداد بالغ ‌بر 5 هزارو 600 وصیت‌نامه از شهدا جمع‌آوری‌ شده است.

وی به فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «عبدالکریم قمی» اشاره کرد و گفت: شهادت آخرین مرحله تکاملی است که انسان به وجود مطلق باری‌تعالی می‌پیوندد و هیچ اجباری در این پیوند که موجب نزدیکی انسان با خداوند می‌شود، وجود ندارد.

پژوهشگر حوزه تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای ما به جایگاه بلند شهادت رسیدند و این راه را با معرفت وجودی خود و در مقام تربیت‌یافتگان مکتب بسیج کسب کردند.

دبیر اجرایی ستاد تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس تأمل در مسائل سیاسی منطقه را خواستار شد و نگاه هوشمندانه به وقایع تاریخی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بررسی بیشتر در خصوص رفتار استکبار جهانی در منطقه و دید هوشمندانه به مسائل سیاسی باید از نکات قابل‌توجه بسیجیان باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها