نامه شهید عباس موحدی/ جبهه محل خودسازی است

شهید موحدی در نامه‌ای آورده است: جبهه جای مقدسی است. خون شهیدان در آن‌جا ریخته شده است و جبهه جایگاه نماز و دعا است که انسان برای خودسازی به آنجا می‌رود. همچنین یکی از جاها برای خودسازی مسجد است، جای دیگر جایگاه خونین شهیدان، بهشت زهرا است.
کد خبر: ۲۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ - 28November 2017
نامه شهید عباس موحدی/ بهشت زهرا جایگاه خونین شهیدان است

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «عباس موحدی» سه فروردین 1344 در خوانسار چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 22 اردیبهشت 1362 در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به همرزم خود نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

همه شما ارتش امام زمان (ع) هستید. امام خمینی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

واعدوا لهم ما استطعتم من قوه

هر چه توان دارید بر علیه دشمن به کار گیرید.

پس از عرض سلام، سلامتی شما و همه دوستان را از درگاه خداوند خواهان و خواستارم، اگر از حال ما خواسته باشید خوب هستیم و ملالی نداریم.

برادر حمید و محمود امیدوارم که حالتان خوب باشد. چند وقتی است که می‌خواهم نامه‌ای بنویسم ولی فرصت نمی‌شود و امروز فرصت یافتم تا یادی از شما بکنم و از سلامتی شما با خبر شوم، ما فعلا در پادگان ابوذر هستیم و مشغول دعاگویی شما می‌باشیم.

خیلی‌ها فکر می‌کنند کسانی که به جبهه می‌روند جبهه به آن‌ها احتیاج دارد و خود من هم در بار اول که به جبهه رفتم این خیال را می‌کردم اما این بار با دید بازتری این مسئله را دریافتم.

جبهه جای مقدسی است. خون شهیدان در آن‌جا ریخته شده است و جبهه جایگاه نماز و دعا است که انسان برای خودسازی آن‌جا می‌رود. همچنین یکی از جاها برای خودسازی مسجد است، جای دیگر جایگاه خونین شهیدان، بهشت زهرا است. برادرانم هر وقت دلتان گرفت به بهشت زهرا بروید و هر وقت شادی در شما پیدا شد به بهشت زهرا بروید که آن‎جا جایگاهی است بس سازنده برای انسان. خلاصه جبهه جایی است که انسان را می‌سازد قلب او را صیقل می‌دهد قلب را صاف می‌کند. جبهه جایی است که انسان با چشم معنویت خدا می‌بیند و این مطلب «یدالله فوق ایدیهم» در آن‌جا درک می‌شود. در اینجا برادران دیگر دل‌هایشان را به سوی خدا روانه کرده‌اند. بیشتر بچه‌ها شب‌ها نماز شب می‌خوانند و هر شب صدای دعای توسل می‌آید شوخی‌ها کم شده و معنویت زیاد، خلاصه جبهه حالت معنوی خاصی دارد که هیچ جا ندارد، راستی از بچه‌های مسجد چه خبر امیدوارم همه حالشان خوب باشد از آن‌ها بخواهید برای امام و برای رزمندگان اسلام و برای نزدیک شدن فرج امام زمان (عج) دعا کنند. به برادرم حسین بگویید که من نامه‌ای نوشته‌ام به شما، آدرس کثیری را در جبهه برای من بنویسید و از احوالات خود و کارهای روزمره خود ما را با خبر سازید. دیگر عرضی ندارم خداحافظ شما.

دوستدار شما عباس 61/6/29»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها