نکوداشت سینمای مستند «آذربایجان شرقی» در «سینما حقیقت»

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» در یازدهمین دوره برپایی خود، به تکریم سینمای مستند آذربایجان شرقی می‌پردازد.
کد خبر: ۲۶۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 28November 2017
نکوداشت سینمای مستند «آذربایجان شرقی» در «سینما حقیقت»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در بخش «نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی» جشنواره «سینما حقیقت» که با مشارکت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، 20 فیلم منتخب از آثار مستندسازان آذربایجان شرقی به نمایش درآمده و در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره، از آنان قدردانی خواهد شد. این 20 مستندساز در طول جشنواره هم میهمان سینما حقیقت بوده و غرفه‌ای در طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو برای گپ‌و‌گفت با آنان تخصیص داده می‌شود.

تکریم مصطفی رزاق‌کریمی و سعادتعلی سعیدپور

تکریم دو پیشکسوت سینمای مستند آذربایجان شرقی، «مصطفی رزاق‌کریمی» و «سعادتعلی سعیدپور» از برنامه‌های ویژه این بخش از جشنواره یازدهم «سینماحقیقت» خواهد بود. همچنین «خاطراتی برای تمام فصول» و «ناخدا سلیمان» عنوان دو فیلم منتخب این دو مستندساز تبریزی است که در بخش نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی روی پرده می‌رود.

مستندسازان آذربایجان شرقی

اسامی 20 مستندساز اهل آذربایجان شرقی که در بخش «نکوداشت» جشنواره سینماحقیقت با نمایش یکی از آثار مستند منتخب آنها، مورد تقدیر واقع می‌شوند، به این شرح است:

مصطفی رزاق‌کریمی، سعادتعلی سعیدپور، رحیم مرتضی‌وند، حسین پورستار، میرحسین ثروتمند، محمد احسانی، سیدوحید حسینی‌نامی، علی خیرخواه، مریم امینی قاضی‌جهانی، معصومه محمدپور، علی دلکاری، فرهود بحری‌کرمی، قربانعلی طاهرفر، شهرام علیزاده‌امنیه، محمد محمودی‌اصل، یونس مقدم‌ایوندی، محمدباقر وثوقی، محمد فرزین‌نیا، فرید میرخانی و مجید فتحی

سانس ویژه بخش نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی، ساعت 16:15 تا 17:45 سالن شماره 3 در هفت روز برپایی جشنواره در پردیس سینمایی چارسو است.

تبریز 2018

با توجه به معرفی شهر «تبریز» به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 که از این رویداد با عنوان TABRIZ 2018 یاد می‌شود، آیین «نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با حضور میهمانان برجسته‌ی ایرانی و جهانی و در روزهای منتهی به سال جدید میلادی (‌2018‌) برگزار خواهد شد.

پیش از این جشنواره سینماحقیقت به نکوداشت و مرور «سینمای مستند جنوب»، «سینمای مستند اصفهان» و «سینمای مستند کرمان» پرداخته بود. تکریم «ناصر تقوایی» و «حسن بنی‌هاشمی» در بخش سینمای مستند جنوب، «زاون قوکاسیان»، «رضا مهیمن» و «محمود کیانی‌فلاورجانی» در بخش سینمای مستند اصفهان، استاد «منوچهر عسگری‌نسب» و «محمد اسلامیب در بخش سینمای مستند کرمان، از برنامه‌های ویژه‌ی این بخش بوده است؛ ضمن این که در سال 94 هم آیین بزرگداشت «محمدرضا مقدسیان» و «مرتضی ندایی» دو چهره‌ی فقید سینمای مستند ایران با نمایش آثار منتخب این دو مستندساز در جشنواره سینماحقیقت برگزار شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی «چارسو» شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/ 161 
نظر شما
پربیننده ها