شهید جواد فیاض‌مهر:

شهادت در راه خدا فتح‌الفتوح است

شهید «جواد فیاض‌مهر» در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: خداوندا! فتح‌الفتوح را که همانا ایمان و عشق به «الله» و شهادت «فی سبیل‌الله» و «ولی عصر (عج)» می‌باشد، نصیب ما گردان.
کد خبر: ۲۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 29November 2017
توصیه به حفظ قرآن و حضور در مساجدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، شهید مهندس «جواد فیاض‌مهر» در یکی از روزهای سرد آذرماه در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در کرمانشاه متولد شد. از همان اوان کودکی با رفتن به مسجد و تکایا و شرکت در مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان و آشنایی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسیر تربیت مذهبی قرار گرفت.
 
دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه سپری کرد و با مشاهده جو مسموم و تلاش‌های همه‌جانبه رژیم پهلوی در جهت اسلام‌زدایی، همت خویش را در زمینه خودسازی، به کار گرفت و با شرکت در کلاس‌های ایدئولوژی و ارتباط با روحانیت متعهد به آشنایی بیشتر و کسب معلومات اعتقادی، اجتماعی و سیاسی پرداخت و با شرکت در تشکل‌های مذهبی و نشر و پخش اعلامیه‌های ضد رژیم عملاً وارد مبارزات سیاسی شد. در سال 54 با موفقیت در کنکور سراسری به دانشسرای عالی فنی (رشته برق) راه یافت.

در طول دوران دانشجویی ارتباط مستمر خویش را با روحانیت حفظ کرد و به علت شرکت در فعالیت‌های رژیم ستم‌شاهی دستگیر شد و چند ماه در زندان به سر برد. سال 58 موفق به اتمام تحصیلات خود شد.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی دوره یک‌ماهه تخصصی در زمینه مخابرات در پادگان امام حسین (ع) تهران و بازگشت به کرمانشاه در قسمت مخابرات سپاه استان به انجام وظیفه مشغول و سپس به جبهه اعزام شد و پس از رشادت‌های فراوان  در دوم بهمن‌ماه سال 62 در تپه‌های اطراف قصر شیرین بر اثر اصابت ترکش خمپاره بعثیون کافر به شهادت رسید.

فرازی از وصیتنامه شهید جواد فیاض

... خداوندا فتح‌الفتوح را که همانا ایمان و عشق به «الله» و شهادت «فی سبیل‌الله» و «ولی عصر (عج)» می‌باشد نصیب ما گردان و از گناهانم ای خدا در گذر و تا مرا نبخشی مرا از دنیا مبر.

خداوندا امام خمینی را نصرت بیشتر عطا کن و وجود عزیزش را تا انقلاب مهدی (عج) نگهدار.

خداوندا لشکر اسلام را در کلیه جبهه‌ها حفظ و نصرت عطا بفرما.

خداوندا اسرای مسلمین را خودت آزاد کن.

خداوندا منافقین و کافران را ذلیل‌تر بگردان.

خداوندا ما را جزو سپاهیان و حزب خودت و اولیای خودت قرار ده.

از همه طلب مغفرت می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که صبر به مادرم عطا نماید و اگر پیش خدا آبرویی پیدا کردم او را شفاعت می‌کنم.

فرزندم اگر پسر بود اسمش را «محمدهادی» و اگر دختر بود «زهرا» بگذار معصومه جان.

و وصیت من به فرزندم این است که حداقل 20 سوره قرآن را حفظ کند و حتی‌المقدور نماز خود را در مسجد بخواند.

و وصیتم به تو «معصومه» این است که برایم پنج سال نماز بدهی بخوانند و سه سال روزه بده برایم بگیرند نماز و روزه استجاری.

معصومه جان من از تو راضی بودم و اگربهشت نصیبم شد فقط تو را و یاد تو را می‌خواهم.

معصومه جان خدا از همه چیز بالاتر است و من به هیچ چیز در دنیا دلبستگی بجز تو نداشتم.

خداوندا شهادت را که فخر اولیاء تو می‌باشد نصیبم گردان.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها