بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت روز نیروی دریایی؛

نیروی دریایی نگینی درخشنده بر عرشه كشتی پر افتخار انقلاب

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای روز «نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران» را تبریک گفت.
کد خبر: ۲۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 28November 2017
نیروی دریایی چون نگینی درخشنده بر عرشه كشتی افتخار خود ایستاده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذرماه روز «نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران» بیانیه‌ای صادر کرد.


در ابتدای این بیانیه آمده است:
هفتم آذرماه مصادف با «روز نیروی دریایی» در جمهوری اسلامی ایران است که به یمن ایثار و جانفشانی پرسنل دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق در «عملیات مروارید»، با تأیید امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه باشكوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود.

در این بیانیه با تأکید بر بیانات ارزشمند حضرت امام (ره) در خصوص رزم‌آفرینی دلیرمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انهدام اسکله‌های نفتی «البکر» و «الامیه»، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن، آمده است: نیروی دریایی همچون سایر نیروها بحمدالله در آب‌های خلیج فارس و مرزهای آبی كشور در عرصه دفاع مقدس از كشور اسلامی‌مان چون نگینی درخشنده است و بر عرشه كشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز كنترل و بازرسی كشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر آمریكای متجاوز و حضور جدی آنان در آب‌های بین‌المللی، نشانه اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار كند.

این بیانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی دریایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران آورده است: مقام معظم رهبری فرمودند «من نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ستایش می‌کنم. نیروی دریایی سپاه را هم ستایش می‌کنم. این دو نیرو را دو سازمان می‌دانم و هر دو سازمان دارای مسئولیت و در کنار یکدیگرند. هر دو باید باشند، هر دو هم مسئولیت دارند هر کس هم غیر از این بگوید خلاف واقع گفته است».

این بیانیه می‌افزاید: هر چه پیش‌تر می‌رویم، اهمیت نیروی دریایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشکار می‌شود و این اهمیت نشان‌دهنده حضور ارزشمند و افتخارآفرین نیروی دریایی در صحنه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار