نماینده ولی فقیه در سپاه:

روحانیت در مقابله با تحریف مفاهیم انقلاب نقش مهمی بر عهده دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مهم‌ترین تهدید برای یک انقلاب را دستبرد در نرم‌افزار آن خواند و گفت: خطرناک‌ترین هجمه‌ای که می‌تواند اسلام و انقلاب را تهدید کند دخل و تصرف در مفاهیم انقلابی است که در این راستا روحانیت در عرصه مقابله با تحریف و بصیرت‌افزایی نقش مهمی بر عهده دارد.
کد خبر: ۲۶۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 28November 2017
روحانیت در مقابله با تحریف مفاهیم انقلاب نقش مهمی بر عهده داردبه گزارش دفاع پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در اجلاس روحانیت از سری برنامه‌های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم روحانیت در مبارزه با استعمار و استبداد، اظهار داشت: شهادت فقیهان و عالمان بزرگوار در طول هشت سال دفاع حق علیه باطل گواه صادقی بر پیشاهنگی روحانیت در مقابله با تجاوز دشمن و مبارزه با استعمار، استبداد و کج‌فکری است.


وی تبیین اسلام ناب محمدی (ص) را مهم‌ترین رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت خواند و گفت: رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت استمرار بخشیدن به اهداف بعثت و امامت از جمله تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان بعثت، شکل‌دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی می‌باشد.

وی از سید جمال الدین اسدآبادی، شیخ محمد عبده، سید قطب، شیخ شلتوت، آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان منادیان بیداری دینی در تاریخ معاصر یاد کرد و افزود: در طول 150 سال گذشته علما و روحانیت نقش سنگین پاسداری از اندیشه‌های اسلامی را بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام سعیدی مکاتب و گفتمان‌های انحرافی از جمله لیبراسیم، مارکسیسم، سکولاریسم و ملی‌گرائی را تهدید علیه کیان اسلام خواند و تأکید کرد: جغرافیای جهان اسلام و منطقه غرب آسیا جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیر دینی شده است که باید گفتمان نبوی و سنت نبوی جایگزین شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، شناخت دشمن را یکی دیگر از تکالیف روحانیت شیعه و سنی دانست و ادامه داد: خطر اصلی برای علما و جهان اسلام اشتباه گرفتن دشمن و سکوت در برابر ارتجاع است چرا که تمامی سعی دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام سعیدی هدف تهاجم فرهنگی دشمن را تقابل با اسلام و قرآن خواند و گفت: دشمن با ترویج اسلام هراسی و جنگ‌های نیابتی سعی در تخریب چهره اسلام دارد به طوری که با توهین به قرآن و آتش زدن آن هم به مقصود خود نرسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به نیت شوم استکبار در به راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه پرداخت و افزود: مقابله با خیزش‌های اسلامی، ایجاد تقابل بین ملل اسلامی و تضعیف توان نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی از اهداف مهم استکبار جهانی در به راه اندازی جنگ‌های نیابتی در منطقه غرب آسیا است.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا با مسخ هویت دینی و اخلال در مدیریت کشورها نسبت به تجزیه دولت‌های اسلامی اقدام کند که با هوشیاری علماء این نقشه شوم مثل همیشه با شکست مواجه خواهد شد.

سعیدی مهم‌ترین تهدید برای یک انقلاب را دستبرد در نرم‌افزار آن خواند و خاطرنشان کرد: خطرناک‌ترین هجمه‌ای که می‌تواند اسلام و انقلاب را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی است که در این راستا روحانیت در عرصه مقابله با تحریف و بصیرت‌افزایی نقش مهمی بر عهده دارد.

وی به  نقش‌های مختلف روحانیت در دفاع مقدس اعم از اخلاقی، تبلیغی و آموزشی اشاره کرد و گفت: این نقش با تبیین، روشنگری و تربیت نوجوانان و جوانان از مساجد و محافل دینی آغاز و تا سنگرهای رزمندگان اسلام کشیده شد و با حضور این قشر عزیز و گرامی به عنوان رزمنده و انجام کارهای نظامی در کنار وظیفه تبلیغ دین  بسیار خوب درخشیدند و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه یک بعدی نبودن روحانیت و توانمندی این قشر در عرصه های مختلف حتی مدیریت و فرماندهی یگان های عملیاتی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: حضور روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس برای ارتقاء توان رزمی، افزایش معنویت و مقابله با جنگ روانی دشمن اهمیت بسزائی داشت.

وی با تجلیل از 87 شهید روحانی  آذربایجان غربی گفت : شهادت فقیهان و عالمان بزرگواری در طول هشت سال دفاع حق علیه باطل گواه صادقی بر پیشاهنگی روحانیت در مقابله با تجاوز دشمن و مبارزه با استعمار، استبداد و کج فکری است.

وی در پایان از کلیه برگزار کنندگان کنگره 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار