هویت ۲ شهید تازه تفحص شده از «لشکرخوبان» شناسایی شد

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت:هویت پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده اعزامی از لشکر ۳۱ عاشورا که پیکرشان در تبادل اخیر از کردستان عراق وارد کشور شده، شناسایی شد.
کد خبر: ۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ - 02September 2014

هویت ۲ شهید تازه تفحص شده از «لشکرخوبان» شناسایی شد

به گزارش دفاع پرس، هویت پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده که پیکرشان در تبادل اخیر از کردستان عراق وارد کشور شده، شناسایی شد. سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس ستاد معراج شهدای مرکز در گفتگویی با اعلام خبر فوق گفت: هویت پیکر شهیدان «ودود حسینی حداد» و «داور پناهی»، از استان اردبیل توسط مدارک شناسایی محرز شد. این دو شهید اعزامی از لشگر 31 عاشورا(مشهور به لشکر خوبان) در اسفندماه سال 1366 در عملیات بیت المقدس 2 و در منطقه ماووت به شهادت رسیدند.

شهید ودود حسینی حداد فرزند لطیف متولد 14 مهرماه سال 1340 در شهر اردبیل است او اول اسفند ماه 1366 به شهادت رسید.

شهید والامقام داور پناهی فرزند عوض نیز متولد 26 شهریور ماه سال 1348 در شهر آستارا است. او در زمانی که در مقطع دبیرستان در اردبیل تحصیل میکرد به جبهه اعزام شد و در دوم اسفندماه سال 1366 به درجه رفیع شهادت رسید.

پیکر مطهر این دو شهید والامقام با حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم امروز سه شنبه 11 شهریور ماه از مقابل مصلای اردبیل به سمت گلزار قاسمیه این شهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

پیکر 29 شهید تازه تفحص شده در منطقه کردستان عراق 4 شهریورماه93 از طریق مرز زمینی تمرچین وارد کشور شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شهدا در عملیاتهایی از جمله والفجر 2، والفجر 7 و النصر به خیل شهیدان 8 سال دفاع مقدس پیوستهاند. این تبادل نخستین تبادل شهدا بعد از سقوط صدام از مرز کردستان عراق بود.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها