رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی:

سران فتنه فرصت‌های موثری را در اختیار دشمنان خارجی قرار دادند/ لزوم اجرای برنامه‌های تبیینی برای حماسه نهم دی توسط دستگاه‌ها

علی‌محمد نائینی با بیان اینکه هدف اصلی از بزرگداشت نهم دی، بازخوانی فتنه 88 به عنوان بزرگ‌ترین چالش نظام و نقش حماسه 9 دی در مهار آن است، گفت: تمامی دستگاه‌ها متناسب با گروه‌های مخاطب، برنامه‌هایی را با رویکرد تبیین نهم دی پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۲۶۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ - 28November 2017
سران فتنه فرصت‌های موثری را در اختیار دشمنان خارجی قرار دادند/ لزوم اجرای برنامه‌های تبیینی برای حماسه نهم دی توسط دستگاه‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به شکوهمندترین واقعه سیاسی تاریخ انقلاب اسلامی و قدرت بالای حماسه نهم دی اظهار داشت: حماسه نهم دی یک حرکت عظیم مردمی و مقابله قاطع و کوبنده با کسانی بود که امید به پایان یافتن نظام جمهوری اسلامی ایران بسته بودند. حدود یک ماه تا ایام گرامیداشت یک حماسه شکوهمند تاریخی به نام حماسه 9 دی ماه فرصت داریم، واقعه‌ای که ملت ایران در طول یک روز توانست با آفرینش حماسه‌ای جاودانه، سیاست‌های دنیای استکبار را قلع و قمع و درهم شکند.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این حرکت را یک حرکت الهی که در آن دست قدرت خدا و روح حسین بن علی (علیه‌السلام) به وضوح نمایان و متجلی بود و شبیه حرکت‌های عظیم اوایل انقلاب اسلامی بود،  توصیف کردند. نهم دی روز ماندگار و جاودانه در تاریخ انقلاب اسلامی است.

نائینی درخصوص خلق حماسه نهم دی گفت: طراز نهم دی، طراز یک مناسبت ملی است و وابسته به هیچ گروه و جریانی نیست. خالق این حماسه عظیم؛ اراده الهی، رهبر معظم انقلاب، عاشورا و ملت ایران بود. ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم و ستادهای استانی و شهرستان ها در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اهتمام جدی برای انتقال پیام های این روز ماندگار انقلاب اسلامی دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم هر سال با تنوع و کیفیت بهتری برنامه‌های بزرگداشت نهم دی را پیگیری و اجرایی کنیم. این جلسات هفتگی با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادها و نخبگان فکری، فرهنگی و سیاسی در ستاد مرکزی و استان ها از امروز تشکیل خواهد شد. هرچند همه ساله شاهد ایده ها و اقدامات متنوع و خلاقانه توسط جریان مردمی متدین انقلابی با استفاده از ظرفیت های هنری و ادبی و رسانه‌ای هستیم و در این چهارچوب پیشنهادات فراوانی به دبیرخانه ستاد می رسد‌ بزرگداشت سالروز نهم‌دی ابعاد و اهداف مختلف دارد که در ستاد مورد تأکید است یک هدف؛ تجلیل و تکریم از یک ملت بزرگ به نام ملت ایران است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی بابیان اینکه نهم دی‌ماه اوج شکوه انقلاب ملت ایران و شکل‌گیری و ظهور یک قدرت جدید بود، گفت: نهم دی نشان داد که بین آرزوهای دشمن و توانایی‌های او فاصله بسیار زیادی است و دشمن درک درستی از عمق راهبردی نظام و قدرت واقعی مردمی آن ندارد غربی ها با فتنه‌ای که براه افتد به پایان نظام جمهوری اسلامی امید بستند. نهم دی نشان‌داد بیداری وصف‌ناپذیر و آگاهی، هوشمندی و عمل به موقع و قاطع و تمام‌کننده ملت ایران است.

نائینی ادامه داد: نهم دی ماه تجلی روح وحدت و انقلاب و روح عاشورا در کالبد ملت مسلمان ایران بود، در نهم دی ماه ملت ایران به تعبیر رهبر انقلاب باطل‌السحر فتنه شد، سحر و جادوی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و شخصیت‌های قدرت‌طلب و فرصت‌ طلب در شکوهمندترین واقعه سیاسی این کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری 88 سعی کردند آن پیروزی درخشان را به یک شکست برای ملت ایران تبدیل کنند. و نظام را در آن مقطع با اردوکشی های خیابانی و بی ثبات سازی، بی اعتبار و خلع سلاح سازند.

وی تأکید کرد: هدف دیگر از بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی روایت گری، اقدامات تبیینی و تحلیلی در خصوص ابعاد فتنه طراحی شده خارجی در سال 88 است. روشن است که بستر و زمینه این واکنش و قیام مردمی در نهم دی، فتنه بزرگ و پیچیده و خطرناکی بود که براساس راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای قدرت‌های استکباری و با جهالت و قدرت‌طلبی افراد و شخصیت‌هایی که از انقلاب اعتبار گرفته بودند و سال‌های سال به آنها اعتماد شده بود و مناصب کلیدی نظام در اختیار آنان قرار گرفته بود و از برکت و آبروی شهیدان و مقاومت ملت ایران، آنان به اشخاص ملی تبدیل شده بودند، شکل گرفت.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با تأکید بر اینکه متاسفانه سران فتنه در داخل فرصت‌های موثری را در اختیار دشمنان خارجی قرار دادند، تصریح کرد: در فتنه 88 سیاست قدرت‌های خارجی و آرزوهای آنان با شرارت برخی از نخبگان سیاسی داخلی پیوند خورد و آنچه براه انداختند، برآیند همه جریان معارض داخلی و خارجی با بهره گیری از الگوی تجربه شده غرب در انقلاب های رنگی بود. همچنان که دولتمردان غربی اعتراف کردند، هدف این فتنه بی‌ثبات سازی کشور و فروپاشی نظام از درون بود. نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی با سعه صدر و رافت با جریان فتنه برخورد کرد تا اینکه اوج رذالت جریان فتنه در ششم دی روز عاشورای 88 نمایش گذاشته شد و بلافاصله ملت ایران با خروش عاشورایی فراگیر در سرتاسر کشور با جریان فتنه به مقابله پرداخت.

وی افزود: اگر با آن فتنه در نهم دی برخورد نمی شد، آنچه در سوریه و عراق توسط داعش مشاهده شد، در یک دهه همان مصیبت ها، گرفتاری ها، ناامنی و بی ثباتی را در تهران شاهد بودیم. اما ملت مسلمان ایران در آن حرکت طوفانی و عاشورایی در نهم دی ماه کاخ آرزوهای دشمنان را ویران کردند، یاس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق دادند، دوباره نفس‌های انقلاب در روح و جان جامعه ما به جریان افتاد.

ملت ایران در نهم دی؛ توانست تمرکز استراتژیک دشمن را بر کشورمان که هدف اول بود از بین ببرد و محاسبات و باور و برآورد دشمن را تغییر دهد. و ما توانستیم به تدریج میدان‌های تماس با دشمن را از داخل کشور به برکت حماسه نهم دی به نقاط بیرون از کشور منتقل کنیم و دشمن را در جغرافیای منطقه ای شکست دهیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: مردم در انتخابات 88 با مشارکت 85 درصدی، اعتماد خود را به نظام و علاقه خود را به مشارکت در فرایندهای سیاسی آن نشان دادند، یک پیروزی بزرگ در سال 88 اتفاق افتاد که نشان‌دهنده مردم‌سالاری نیرومند بود، اما ناگهان همه چیز عوض شد، آنها که از نظام آبرو گرفته بودند و توسط نظام به شخصیت‌های ملی و معتبرتبدیل شده بودند، آنها که بر شانه پیروزی‌های شهیدان ما موقعیت یافته بودند، آنان که نظام به آنان اعتماد کرده بود، به دلیل قدرت‌طلبی و هواپرستی، ساز و کارهای قانونی این نظام را بر هم زدند، آنها تصور می‌کردند باید قوانین و ساز و کارهای نظام با آرزوهای آنان تطبیق داده شود نه اینکه آنها خود را در چارچوب قانون ملتزم بدانند.

نائینی بیان داشت: آنان آمده بودند به زور آرای مردم را به سرقت ببرند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی صیانت‌بخش آرای مردم بود، آنها می‌خواستند از نظام ما باج‌خواهی کنند، با شانتاژ و جوسازی می‌خواستند فضای اجتماعی و سیاسی جامعه ما را به نفع خود تغییر دهند، این موضوع چیزی جز خیانت آشکار به آرمان‌ها، دستاوردها، صبرها و استقامت‌ها نبود، آنها به موقعیت بین‌المللی و منزلت و رفعت نظام ما آسیب زدند، بر چهره مردم‌سالارانه اسلامی نظام ما سیلی زدند، آنها عکس مسیر شهدای ما عمل کردند، شهیدان ما جان خود را برای ماندن اسلام و انقلاب فدا کردند، از جانشان گذشتند تا انقلاب بماند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی تصریح کرد:‌ آنان در سال 88 و در جریان انتخابات ریاست جمهوری عکس شهیدان ما عمل کردند، آنان می‌خواستند انقلاب اسلامی ایران را به پای خواسته‌های خودشان ذبح کنند، در حالی که شهیدان ما خودشان را به پای انقلاب ذبح کردند.، آیا ملت ایران می‌تواند چنین انسان‌هایی را به‌عنوان مراجع فکری و به‌عنوان کارگزاران سیاسی خود بپذیرد، هرگز در شأن انقلاب ما نیست که انسان‌های هواپرست و قدرت‌طلبی که می‌خواهند بر پیکره انقلاب شمشیر بزنند تا خود به قدرت برسند، اجازه تنفس در فضای سیاسی کشور به چنین جریاناتی داده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه نهم دی ماه روز دفن همه فتنه‌ها و شرارت‌هایی بود که از داخل و خارج آمده بودند تا چهره نورانی ما را تیره کنند، اظهار داشت: مردم در 9 دی 88 در یک روز توانستند آمریکا را شکست دهند، بعد از عاشورای 88 مردم دیدند که اعماق واقعه فتنه عظیم 88 اعتقادات و باورهای ملت ایران و عاشورا و هویت دینی ما را نشانه رفته است؛ لذا هیچ کس در خانه نماند و همه به خیابان‌ها آمدند و حماسه 9 دی را خلق کردند.

وی تأکید کرد: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در جریان فتنه 88 شرح صدر و شکیبایی به خرج دادند، اگر امروز به یک قدرت بزرگ در مقیاس جهانی تبدیل شدیم، نفوذ سیاسی و اعتقادی و فرهنگی انقلاب ما تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا پیش رفته است به برکت وجود این رهبر عزیز و عظیم الشان و حضور به لحظه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی بابیان اینکه هدف اصلی از بزرگداشت نهم دی؛ بازخوانی فتنه 88 به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش نظام و نقش حماسه 9دی در مهار آن است، خاطرنشان کرد: نهم دی؛ الگویی مناسب برای نیروهای مؤمن به انقلاب برای مواجهه با تهدیدات آینده است. بنابراین نهم دی الگوی موفق نظام در مواجهه با تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: رویکرد ستاد تبیینی است و به این جهت توصیه می‌شود که بیشتر برنامه‌ها تبیینی باشد، با توجه به اینکه همچنان جریان فتنه در فضای سیاسی و رسانه‌ای فعال و به دنبال تخطئه فتنه و حماسه نهم دی است، باید خطباء و تحلیل گران و تولیدات رسانه‌ای و هنری و فرهنگی قدرت متقاعد گری داشته باشد. نقش رسانه ملی و فعالان متدین انقلابی در شبکه‌های اجتماعی، مساجد و هیئت‌های مذهبی اهمیت مضاعف دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: از دستگاه‌هایی که فضاهای عمومی کشور را مانند شهرداری‌ها در اختیاردارند، انتظار داریم که نسبت به مناسبت‌های انقلاب اسلامی مانند نهم دی اهتمام داشته باشند و اقدامات لازم را برای انتقال پیام‌های حماسه نهم دی در سراسر کشور داشته باشند.

نائینی در پایان اظهار داشت: سیاست‌ها، اهداف و اقدامات محوری و عمومی در اختیار همه ستادهای استانی و شهرستان‌ها قرار دارد.از تمامی دستگاه‌ها انتظار داریم که متناسب با گروه‌های مخاطب، برنامه‌هایی را با رویکرد تبیینی پیش‌بینی کنند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار