جهاد در جهاد/ 4

توصیه یک شهید برای گشودن راه برای رسیدن به خدا

در فرازی از وصیت‌نامه شهید عباسعلی نجفی آمده است: «با شرکت در جهاد در راه خدا، می‌توانید خود را آماده برای جهاد با نفس کنید و با دستی پر از ثواب و توشه و شانه‌های خالی از گناه، آماده برای (انا لله و انا الیه راجعون) شوید.»
کد خبر: ۲۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱ - 30November 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 تشکیل شد. جهادگران در ابتدا مشغول به آب رسانی، برق‌ رسانی و کمک به مردم مناطق روستایی و محروم شدند و با آغاز جنگ تحمیلی جهاد در راه خدا را به خاکریزها کشاندند و با ورودشان به جنگ، موفقیت‌های زیادی در صحنه جنگ به دست آوردند. در پی موفقیت‌های کسب شده از سوی جهادسازندگی، امام خمینی (ره) فرمودند: «فراموش نکنیم که همین مردم، پابرهنه‌ها، طبقات ضعیف و کسانی که در معیارهای مادی جوامع چیزی به حساب نمی‌آیند، صاحبان اصلی کشورند و پیروزی‌های این انقلاب و عزت این کشور به خاطر فداکاری‌های آن‌ها بوده است.»

نیروهای جهاد سازندگی از جمله کسانی بودند که پیش و پس از عملیات در مناطق عملیاتی می‌ماندند. احداث جاده، پل، خاکریز، بیمارستان، قرارگاه‌های عملیاتی و ... از جمله فعالیت‌های ارزشمند جهادگران فی سبیل الله بود.

امام زين‌ العابدين (عليه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «ريختن هيچ قطره‌اي نزد خدا محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ريخته شود، نيست.» جهادگران فی سبیل الله با اتکا به آیات و احادیث بعد از جنگ نیز فعالیت‌های خود را ادامه دادند تا آنجایی که امروز شاهد جان‌فشانی‌های جهادگرانی همچون حسینی‌ها، شیرازی‌ها و حججی‌ها هستیم. حججی‌ها امروز در پشت خاکریزها از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کنند و این دفاع تا ظهور مهدی موعود ادامه خواهد داشت.

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

در ادامه خبرگزاری دفاع مقدس به معرفی و انتشار وصیت‌نامه چند تن از شهدای جهادگر پرداخته است:

وصیت نامه محمدحسن قلی‌زاده

«کسانی که ایمان آورده و مجاهدت کرده‌اند و در راه خدا با اموالشان و جان‌هایشان، جهاد کردند. اعظم است درجه‌ی آن‌ها در نزد خداوند. و آن‌ها جزو خواص می‌باشند، در نزد خدای متعال. ما در راه خدا با نفس‌هایمان مجاهده کرده‌ایم. شما هم تا جایی که در توان دارید، با جان خود در راه خدا مجاهدت کنید و اگر میسر نیست، با اموالتان مجاهدت کنید، که خداوند این نوع مجاهده‌کنندگان را درجه‌ی عظیم و والا می‌دهد.»

وصیت‌نامه شهید محمدحسین کریم پوراحمدی

«ثمره‌ی این همه جهادها این انقلاب اسلامی است، که امروز به دست ماست و در دست این رهبر عظیم الشان و فرزند لایق رسول الله -  امام امت - است. از کوچکی خودم به یاد می‌آورم که به دعاهای ندبه و کمیل می‌رفتیم و دعا می‌خواندیم یا قرآن تلاوت می‌کردیم، آیات جهاد به ما روحیه می‌داد. دعا می‌کردیم که خداوند لعنت کند کسانی که راضی شدند بر ظلم به خاندان پیامبر و سکوت کردند. امروز عزیزان! روز امتحان است. امروز، روز آزمایش است. ان‌شاالله که لحظه‌ای از این راه جدا نشویم. مثل کسانی که در شب عاشورا، حسین (ع) را تنها گذاشتند، ما امام را تنها نگذاریم.»

وصیت‌نامه شهید عباسعلی نجفی

«با شرکت در جهاد در راه خدا، می‌توانید خود را آماده برای جهاد با نفس کنید. و با دستی پر از ثواب و توشه و شانه‌های خالی از گناه، آماده برای (انا لله و انا الیه راجعون) شوید.»

وصیت‌نامه شهید عیسی مطلب زاده

«شما ای مسئولین مملکتی همیشه برای رضای پروردگار قدم بردارید و سخنان گهربار امام را فرا راهتان قرار دهید و حتما به یاد توده‌های مستضعف مردم باشید چرا که امام‌مان فرمودند: مملکت مال مستضعفین است.»

وصیت‌نامه سید مرتضی آوینی

«جهاد سازندگی جلوه‌ای دیگر بود از قیامی عظیم که در فرد امام مظهریت یافته بود.»

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

وصیت‌نامه شهید فرامرز حسینی

«ای دوستان من، با ایمانی که به خدا و روز قیامت داشتم وظیفه‌ی شرعی خود دانستم که پا بر عرصه توحید گذاشته (تا در راه خدا) جهاد کنم و شاید در راه خدا کشته شوم، ولی آیا کشته شدن مرا می‌توان شهادت نامید؟ خدایا، ناامید نیستم، من در خود هیچ لیاقت شهادت نمی‌بینم ولی آگاهم که تو، توبه‌پذیر هستی. برادران و دوستان شهادت یک انتخاب است، انتخابی آگاهانه و مشتاقانه و حرکت عاشق است به سوی معشوق که نصیب هر کسی نمی‌شود.»

وصیت‌نامه شهید محمد بهادر

«مبارزه، وسیله‌ای است که می‌تواند ما را از جهل و نادانی‌ها به سوی نور و خدای تبارک و تعالی هدایت نماید و این مبارزه‌هاست که ما را از سختی‌ها و بلاها می‌رهاند و اما مبارزه، باید برای هدفی باشد که آن هدف غیر از خدا هر چه باشد، باید برای هدفی باشد که آن هدف غیر از خدا هر چه باشد، بت پرستی و نفس پرستی است و مبارزه به حساب نخواهد آمد و خدا در قرآن می‌فرماید: مبارزه و جهاد ارزشی دارد که در راه خدا و برای قوانین او باشد و من نیز برای تحقق حق علیه باطل می‌روم.»

وصیت‌نامه شهید حسن محقر

«هدف ما از دست یازیدن به جهاد مقدس و دفاع حیات بخش مان، نه سلطه یافتن به دیگران و نه کسب متاع ناچیز دنیاست. بلکه هدف اساسی ما از این نبرد مقدس هموار ساختن طریق و شریعت مقدس و ظاهر ساختن اصلاحات در بلاد اسلامی و خارج ساختن مستضعفین و محرومین از یوغ استعمار است.»

وصیت‌نامه شهید اسماعیل رحیمی

«جهاد جامه پرهیزگاری است و من فقط و فقط برای خدا و دفاع از اسلام و خون شهدا به جبهه می‌روم. پدر و مادر مهربانم، ای گرامی‌ترین موجودات روی زمین امیدوارم که از من راضی باشید و حلالم کنید.»

وصیت‌نامه شهید عزیزالله حصاری

«جهاد، یعنی جنگیدن در راه خداوند بزرگ بر هر مسلمانی واجب است. اگر ما می‌خواهیم آزاد زندگی کنیم باید با دشمنان اسلام بجنگیم. تا کفر هست مبارزه هم هست.»

وصیت‌نامه شهید عباس معیل

«سلام پر افتخار به امام و امت شهید پرور، بر تمامی عزیزان رزمنده و به کارگران شهادت طلب جبهه‌های جهاد فی سبیل الله که امر امام یعنی امر خدا را لبیک گفته برتری سلاح ایمان را بر تکنیک شیاطین شرق و غرب به اثبات رساندند.»

وصیت‌نامه انوشیروان رضایی

«خوشحالم که عمرم در عرصه جهاد و پاسداری و سربازی از اسلام بود و تا آخرین قطره‌ی خون و تا آخرین نفس و آخرین گلوله با دشمنان خدا خواهم جنگید.»

وصیت‌نامه شهید حسین سبحانی کوهسرخی

«مسلمانان در راه پیشبرد اهداف اسلامی، باید جهاد و مبارزه کنند، حال چه با حیاتشان، چه با شمشیر «علی»‌ها و چه با خون «حسین»‌ها؛ این، بسته به زمان است که در چه عرصه و زمانی باشیم و نحوه‌ی حرکت چه طور باشد که این را با اقتدا به رهبران و فقهای عالی قدر اسلام، می‌توان تشخیص داد.»

وصیت‌نامه شهید سید اسماعیل موسوی

«فریب خورده، کسی است که گمراهی را بر هدایت، ترجیح دهد. این کار ناپسندیده است که کسی از جهاد طرفه رود و بهانه بیاورد و بگوید که اقدام دیگران کافی است.»

وصیت‌نامه شهید محمدحسن قلی زاده

«آری من با آگاهی و هوشیاری و با فکری باز، دنبال این اصل مهم آمده‌ام در راه خدا قدم برداشته‌ام. و هم اکنون هم آماده‌ی جهاد در راه خدا می باشم. زیرا که باز به قول امام، جهاد در راه خدا، در رحمتی است که به سوی هر کس گشوده نمی‌شود.»

وصیت‌نامه شهید رجب جان احمدی گل

«برادرم! قدر خودتان را بدانید و با نفس خود به جهاد برخیزید. و سپاسگزار خدا باشید که بر شما منت گذاشت، و شما را از پیروان راه حسین (ع)، بزرگ پاسدار اسلام، قرار داد.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار