مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

نگه‌داری 125 هزار سند دفاع مقدس در مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی

«علی‌اکبر فراهانی» گفت: طی 10 سال گذشته، در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خوشبختانه توانستیم 125 هزار برگ سند اعم از اسناد مکتوب، کالک و نقشه‌های دوران دفاع مقدس و غیره را جمع‌آوری و در این مرکز نگه‌داری کنیم.
کد خبر: ۲۶۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ - 29November 2017
سردار پاسدار غلامرضا علاماتی از مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، در جریان سفر خود به استان مرکزی صبح امروز (چهارشنبه) از مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس این استان بازدید کرد.

«علی‌اکبر فراهانی» مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در این بازدید، با اشاره به روند فعالیت‌های این مرکز، اظهار داشت: طی 10 سال گذشته، در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خوشبختانه توانستیم 125 هزار برگ سند اعم از اسناد مکتوب، کالک و نقشه‌های دوران دفاع مقدس و غیره را جمع‌آوری و در این مرکز نگه‌داری کنیم.

وی افزود: در همین راستا، 75 هزار قطعه عکس از رزمندگان و خانواد‌های شهدا و ایثارگران و ادارات و سازمان‌ها نیز جمع‌آوری شده است.

مدیر اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 درصد اسناد و مدارک دفاع مقدس و همچنین عکس‌های دریافتی، کاربرگه‌نویسی و ثبت سیستم جامع اطلاعات دیجیتال این اداره کل شده است.

فراهانی با اشاره به قابلیت جست‌و‌جو در سیستم بانک اطلاعات «مأوا» گفت: با توجه به این قابلیت، بسیاری از پژوهشگران دفاع مقدس استان مرکزی از این سیستم بهره‌برداری‌‌های فراوانی در راستای اهداف تحقیقاتی و ارزشی خود انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز تاکنون نزدیک به 2600 ساعت مصاحبه با 1300 نفر از رزمندگان و پیشکسوتان و فرماندهان استان مرکزی در جنگ تحمیلی انجام شده است.

مدیر اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 مجموعه از لوازم شخصی و آثار برجای مانده از شهدای استان مرکزی توسط این مرکز جمع‌آوری شده و حجم قابل توجهی از این آثار نیز در حال جمع‌آوری است.

فراهانی با بیان اینکه کتابخانه دفاع مقدس به عنوان تنها مرجع تخصصی کتب دفاع مقدس در استان مرکزی است، گفت: این کتابخانه در سال 85 در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از 4 هزار و 500 جلد کتب دفاع مقدس در آن گردآوری شده است که در اختیار محققان و پژوهشگران و فعالان حوزه دفاع مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار