معاون بنیاد شهید استان گیلان:

اعتبارات حوزه دفاع مقدس با کاهش بودجه روبه‌رو است

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: به‌دلیل کاهش بودجه، تولیدات این مجموعه در حوزه دفاع مقدس نیز با کاهش مواجه شده است.
کد خبر: ۲۶۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ - 28November 2017
اعتبارات حوزه دفاع مقدس با کاهش بودجه روبه‌رو استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمدرضا داوطلب عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رشت با اشاره به لزوم انتشار 5 کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال 96 در راستای تحقق برنامه پنج ساله توسعه اظهار داشت: کتاب فرهنگ دفاع مقدس با تفسیر 300 کلمه تا پایان امسال به چاپ می‌رسد.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه به‌دلیل کاهش بودجه، تولیدات این مجموعه در حوزه دفاع مقدس نیز با کاهش مواجه شده است گفت: کانال‌ها و سایت بنیاد شهید استان گیلان تاکنون اقدامات موثری در حوزه ترویج فرهنگ شهادت انجام داده‌اند.

وی با اعلام اینکه جلد اول کتاب وصیتنامه شهدا به چاپ رسیده و چاپ نهایی آن نیز تا سال 1400 انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون با 20 درصد از خانواده‌های در قید حیات شهدا مصاحبه شده که در مجموع تولیدات بنیاد شهید گیلان را به 750 اثر در حوزه ایثار و شهادت می‌رساند.

داوطلب با اشاره به برگزاری جشنواره هنری ادبی دفاع مقدس در استان گیلان و اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 20 آذرماه به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل بنیاد شهید استان گیلان تحویل دهند گفت: 22 اسفندماه همزمان با روز ملی بزرگداشت شهدا از آثار برگزیده تقدیر می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این نشست با انتقاد از عدم وجود استراتژی مناسب جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اقدامات در این حوزه به‌صورت پراکنده و غیرمتمرکز انجام می‌شود.

اسماعیل ایوبی با تاکید بر لزوم ایده پردازی‌های جدید جهت تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت اعلام کرد: انیمیشنی مانند انیمیشن " 10 مرد" که توسط بنیاد شهید کشور تولید و پخش شد از ایده‌های جدید و تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس بود. 

وی با اعلام برگزاری جشنواره ملی "جبهه فضای مجازی حوزه ایثار و شهادت" در سطح کشور ابراز داشت: امسال چهارمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود که امیدوار هستیم آثاری خوبی از گیلان به دبیرخانه آن ارسال شود.

مدیر آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تلاش کرد تا فضای مجازی نه تنها وسیله‌ای برای انتشار اخبار بلکه محیطی برای ترویج مبانی فکری انقلابی و اسلامی باشد.

سرهنگ باقر رجبی با اعلام اینکه امروز گروه‌های ضد انقلاب و ضد دین به‌ شدت مشغول فعالیت در فضای مجازی هستند اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت جوانان فعال مذهبی در حوزه فضای مجازی جهت تولید محتواهای ارزشی بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه انتشار فرهنگ ایثار در فضای مجازی سبب ماندگاری و شناساندن دفاع مقدس به نسل‌های آینده می‌شود اعلام کرد: عدم اطلاع رسانی مناسب در حوزه ایثار و شهادت سبب بروز برخی مشکلات فرهنگی در جامعه شده است.

رجبی با بیان اینکه امروز فضای مجازی یک فرصت محسوب می‌شود افزود: اطلاع‌رسانی پیرامون شهدای نیروی انتظامی کشور در کانال‌های مجازی و همچنین دیدار هفتگی با خانواده شهدای استان گیلان از برنامه‌های هفتگی فرماندهی انتظامی استان گیلان است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار