در دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهیدان «سلیمانی» مطرح شد؛

شهید عباس سلیمانی در نوجوانی مبلغ قرآن و رهبر فعالیت‌های انقلابی محله بود

جامعه قرآنی با حضور در منزل شهیدان قرآنی «عباس و جواد سلیمانی» با خانواده این شهیدان والامقام دیدار کردند.
کد خبر: ۲۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ - 30November 2017
جامعه قرآنی با خانواده شهیدان «عباس و جواد سلیمانی» دیدار کردند
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، چهارشنبه این هفته نیز مطابق با هفته‌های گذشته در راستای تجلیل از مقام والای شهیدان جامعه قرآنی کشور، «علی‌اصغر امیرنیا» مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از قاریان و فعالان حوزه قرآن و عترت کشور با حضور در منزل شهیدان جامعه قرآنی «عباس و جواد سلیمانی» با خانواده این شهیدان والامقام دیدار کردند.
 
در ابتدای این دیدار قاری بین‌المللی قرآن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم به دیدار رنگ و بوی خاصی بخشید که با تحسین حاضران همراه شد.
 
پدر شهیدان سلیمانی طی صحبت‌هایی درباره‌ی یکی از فرزندان شهیدش گفت: پسرم عباس در تاریخ یکم مهر 44، در لاریجان، یکی از بخش‌های شهرستان آمل دیده به جهان گشود.
 
وی درباره ویژگی‌های فرزندش ادامه داد: عباس در کودکی بسیار پرتحرک و فعال بود. در مدرسه نیز منظم، باهوش و با استعداد بود. در خانه هرگاه مادرش به کمک نیاز داشت عباس اولین نفری بود که به یاری‌اش می‌شتافت.
 
سلیمانی افزود: نوجوانی شهید مقارن شد با پیروزی انقلاب اسلامی؛ با آن‌که نوجوانی بیش نبود به جلسات انجمن اسلامی محله‌مان می‌رفت و در مجلس عزای امام حسین (ع) و کلاس قرآن شرکت می‌کرد، هر هفته نیز برای اقامه نماز جمعه به مسجد می‌رفت.
 
پدر شهید تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی عباس در تیر ماه سال 60، یک ماه در پادگان امام حسین (ع) در شرق تهران برای یادگیری فنون نظامی آموزش دید و مسئله رفتن به جبهه‌ را مطرح کرد و به جبهه‌های جنگ در غرب کشور عزیمت کرد، تا این‌که در عملیات «مسلم ابن عقیل» واقع در سومار کرمانشاه، بر اثر اصابت خمپاره به شانه‌ی راستش در تاریخ 1361/07/14 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
 
یکدوست و هم‌رزم دوران نوجوانی شهید در پایان گفت: مبارزه با رژیم پهلوی از طریق پخش پوسترهای امام خمینی (ره)، شرکت در تظاهرات‌ و کلاس‌ قرآن از عمده‌ترین فعالیت‌‌های قبل از انقلاب شهید بود. بعد از پیروزی انقلاب و تا قبل از رفتن به جبهه بسیاری از بچه‌های محله را با قرآن و اهل بیت (ع) هم‌سو کرد که برای یک نوجوان کار بزرگی بود.
 
انتهای پیام/ 114
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار