دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

گامی دیگر در مسیر ساخت بزرگترین ناو آموزشی غرب آسیا

صبح امروز با رونمایی از طرح مفهومی و مهندسی ناو آموزشی خلیج فارس، گامی دیگری در ساخت بزرگترین ناو آموزشی - رزمی غرب آسیا برداشته شد.
کد خبر: ۲۶۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ - 29November 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز با حضور امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش از 9 دستاورد جدید نداجا رونمایی شد که یکی از این دستاوردها طرح مفهومی و مهندسی ناو آموزشی «خلیج فارس» بود.
 
این ناو بزرگترین ناو آموزشی و همچنین با قابلیت رزمی غرب آسیاست که 135 متر طول و 16 متر عرض دارد که نسبت به ناوشکن‌های جماران و دماوند، عریض‌تر و طویل‌تر است و وزن آن نیز 6 هزار و 500 تُن یعنی 5 برابر وزن جماران است.
 
این ناو با برخورداری از انواع سامانه‌های رانش، هدایت و ناوبری، رادارهای پیشرفته و سلاح علاوه بر امکان دفاع از خود در شرایط نبرد به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی آموزش 230 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دانشکده‌ھای علوم دریایی نظامی و غیر نظامی را نیز همزمان دارا می‌باشد.
 
گامی دیگر در ساخت بزرگترین ناو آموزشی غرب آسیا 
ماکت ناو آموزشی خلیج فارس در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش
 
ناو آموزشی خلیج فارس همچنین 5 متر آبخور دارد و حداکثر سرعت آن 25 گره دریایی است و می‌تواند 8 هزار مایل دریایی را طی کند. 
 
پیش از این طراحی هیدرودینامیک، طراحی سازه‌ای، جانمایی عمومی و ماشین آلات اصلی و فرعی و طراحی سامانه‌های سلاح نهایی شده بود.
 
بر اساس تصویری که از ماکت این ناو منتشر شده است، ناو خلیج فارس قابلیت پذیرش بالگرد را بر روی عرشه خود و در پاشنه ناو دارد.
 
به گفته امیر دریادار سیاری فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش طرح ساخت ناو «خلیج فارس» 28 شهریور سال 91 در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه شد و ایشان نیز آن را تایید کردند.
 
وی همچنین بیان داشته است: «خلیج فارس» یک ناو آموزشی است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه بخش اعظمی از آموزش‌ها علاوه بر جنبه تئوریک، جنبه عملی دارد و دانشجو حتماً باید برای دریانوردی، چندین روز به آب‌های آزاد برود و در صحنه عمل، آموزش ببیند.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها