تشییع پیکر شهدای گمنام یک عملیات بزرگ فرهنگی است

مسئول فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور بسیج گفت: تشییع پیکر 2 شهید گمنام در اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر برای نخستین بار است که صورت می گیرد و یک عملیات بزرگ فرهنگی است.
کد خبر: ۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱ - 03September 2013

تشییع پیکر شهدای گمنام یک عملیات بزرگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید محمد یاشار نادری مسئول فرهنگی تربیتی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به تشییع پیکر دو شهید گمنام در اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر گفت: نخستین بار است که تشییع پیکر شهدا در یکی از اردوگاه های متمرکز کشوری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج انجام می شود که این  یک اتفاق خوب و تاثیر گذار است که باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می شود و می تواند جرقه ای باشد تا در اردوگاه های دیگر سازمان اردویی راهیان نور بسیج هم شاهد این اتفاقات مقدس باشیم.

نادری افزود: تدفین شهدای گمنام تأثیر معنوی و فرهنگی بسیاری در جامعه ما به خصوص در بین قشر جوان دارد.  زمانی که پیکرهای پاک شهدا پس از سالها به پشت جبههها برمیگردد، حال و هوای شهر معنوی میشود و این امر به قدری تأثیرگذار است که تشییع پیکرهای پاک این بزرگواران در شهرها و تدفین پیکرهای مطهر در دانشگاهها و سایر نقاط کشور، دشمن را به چالش کشانده است.

وی ادامه داد: این کار موجب میشود که جوانان ما با تأسی از شهدا به سوی معنویت و ایثار رهنمون شوند.

مسئول فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور بسیج اضافه کرد: اعزام جوانان به مناطق جنگی در کاروانهای راهیان نور و تدفین شهدا، جامعه ما را به سمت یک عملیات فرهنگی بزرگ پیش برده است.

نادری خاطرنشان کرد: حکمت تأخیر در بازگشت پیکرهای مطهر شهدا این بود که هراز چندگاهی بر اساس نیاز جامعه که خود شهدا احساس میکنند، به شهرهایمان بازگردند و حال و هوای شهر را متحول کنند.

مسئول امور زیارتگاهها و روایتگری دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: با انجام این کارهای فرهنگی، جوانان جامعه را میبینیم که شاید پای کارتر از جوانان دوران دفاع مقدس باشند تا از ارزشهای خودشان دفاع کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار