رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس بسترساز ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار «غلامرضا علاماتی» با اشاره به ضرورت جمع‌آوری و نگه‌داری اسناد دوران دفاع مقدس، گفت: امروز اثبات شده است که اسناد و مدارک دفاع مقدس بسترساز فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۶۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 29November 2017

جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس بسترساز ترویج ارزش‌های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، سردار «غلامرضا علاماتی» در جریان سفر خود به استان مرکزی، امروز (چهارشنبه) طی نشستی با کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به ضرورت جمع‌آوری و نگه‌داری اسناد دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز اثبات شده است که اسناد و مدارک دفاع مقدس بسترساز فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: یکی از تأکیدات مهم در این حوزه، این است که اسناد برجای مانده از هشت سال جنگ تحمیلی در سامانه دیجیتالی ثبت شود که بتوان قابلیت بهره‌برداری آن‌ها را داشت.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تصریح کرد: البته تحقق این مهم، نیازمند تهیه امکانات زیرساختی است که در حال پیگیری از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

سردار علاماتی با اشاره به آیین‌نامه حفظ و نگه‌داری اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: تمامی اسناد طبق استاندارد سازمان اسناد ملی جمع‌بندی و تدوین می‌شود که در همین راستا، آیین‌نامه حفظ و نگه‌داری اسناد دفاع مقدس در تاریخ پنجم اسفندماه سال 95 تهیه و توسط سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تمامی یگان‌های نظامی ابلاغ شده است.

در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در چهار بند با موضوعات: 1- تعیین تکلیف اسناد دفاع مقدس استان مرکزی، 2- تاریخ شفاهی، 3- حق مالکیت معنوی اسناد برای ایجاد کتابخانه دیجیتال و 4- برگزاری کارگاه جمع‌آوری اسناد برای سازمان‌ها و ادارات استان مرکزی که با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری دارند، تدوین شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار