استاندار کرمانشاه خبر داد؛

تصویب 600 میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده

استاندار کرمانشاه گفت: 600 میلیارد تومان برای کمک به مناطق زلزله‌زده در صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 30November 2017
تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زدهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که صبح امروز در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روز گذشته مجلس به منظور حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه قانون بودجه را اصلاح کرد که یک اتفاق بسیار دلگرم کننده بود.

وی بازدید میدانی رییس مجلس و کمیسیون‌های برنامه، بودجه و عمرانی مجلس از مناطق زلزله‌زده را در تصویب این مصوبه حمایتی بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: از لاریجانی، کمیسیون‌های مجلس‌ (به ویژه کمیته‌های بودجه و عمران) و به طور خاص از مجمع نمایندگان استان به خاطر قدم‌های بسیار خوبی که برای تصویب بودجه کمک به مناطق آسیب‌دیده برداشتند، سپاسگزارم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استان پیشنهاد اختصاص 400 میلیارد تومان از محل بودجه، 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به مناطق زلزله زده را داشت که در مجلس این میزان به 600 میلیارد تومان افزایش یافت که در اختیار واحدهای صنعتی، صنفی و کشاورزی خسارت دیده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: 4.9 درصد از اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای حمایت از اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در اختیار استان گذاشته شده است که وزیر کار پس از حضور در مناطق زلزله‌زده، یک درصد به این میزان اضافه کرد یعنی از 460 میلیارد تومان به 570 میلیارد تومان رسیده و به این ترتیب کرمانشاه دومین استان بهره‌مند از این تسهیلات بسیار مناسب شد.

بازوند متذکر شد: تا پنج‌شنبه هفته آینده این سهم یک درصد باید در شهرستان‌ها، سهم دستگاه‌ها و همچنین نرخ سود آن مشخص شود.

وی اضافه کرد: این تسهیلات فرصت خوبی است برای ایجاد شغل‌های جدید و رونق بخشیدن به اقتصاد در مناطق روستایی و عشایری است مسؤولیت جذب این اعتبار را به کارگروهی متشکل از مدیرکل دفتر روستایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده جهاد کشاورزی‌، مدیرکل شیلات‌، مدیر‌کل میراث فرهنگی و نماینده اداره‌کل اقتصادی استانداری استانداری محول می‌کنیم.

وی گفت: اعتبار پیشنهادی برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده صنایع دستی و گردشگری بر اثر زلزله، هنوز تصویب نشده است و سازمان میراث فرهنگی باید در فرصت باقی‌مانده حتما این مصوبه را از هیأت دولت دریافت کند و کوتاهی‌ها در این زمینه قابل قبول آسیب‌دیدگان و مدیریت ارشد استان نیست.

بازوند به سفر کاری روز گذشته خود به شهرستان زلزله‌زده دالاهو اشاره و بیان کرد: در حاشیه این سفر از ظرفیت‌های صنایع دستی کرندغرب بازدیدی به عمل آمد که به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب برای اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه به حساب می‌آید و مدیریت ارشد استان با تمام توان از توسعه صنایع دستی در این منطقه حمایت می‌کند.

وی افزود: در زلزله کرمانشاه، همه تمام قد پای کار بودند، دولت خیلی ویژه به وضعیت آسیب‌دیدگان رسیدگی کرد و مصوبات به موقعی داشت و تخصیص آن نیز داده شد و این روند در مصوبات حمایتی بعدی نیز ادامه داشت که چنین رویکرد و سرعت عملی کم‌نظیر است.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه حضور رهبر معظم انقلاب در سرعت عمل دولتمردان در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: حضور دلگرم کننده و بسیار پرخیر و برکت ایشان در مناطق زلزله‌زده موجب شتاب بخشیدن به روند اجرایی کارها در همه ابعاد شد که ما و مردم استان برای همیشه قدردان رهبر معظم انقلاب هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار