هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 6/ سردار حق طلب:

دفاع مقدس دارو و اکسیری برای رفع همه مشکلات کشور است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: دفاع مقدس دارو و اکسیری برای درمان همه مشکلات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، امنیتی و فرهنگی است.
کد خبر: ۲۶۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ - 30November 2017
دفاع مقدس دارو و اکسیری برای رفع همه مشکلات کشور استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس شامگاه امروز (پنج‌شنبه، ۹ آذر ماه) در محل نمایشگاه‌های دائمی شهر مشهد برگزار شد.

«سید سعید سرابی» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: امسال نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام با سه راهبرد اصلی آغاز به کار کرد و برگزاری این نمایشگاه یکی از ۱۷۰ برنامه‌هایی بود که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به ایسیس پیشنهاد شده بود. 

وی گفت: راهبرد کیفی نمایشگاه با دعوت از ناشران و استفاده از تشکل‌ها و صنف‌ها و نهادها سومین راهبرد ما در برگزاری این نمایشگاه بود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی عنوان کرد: راهبردهای ما در این اتفاق فرهنگی در نخستین گام تحقق یافته است. در مجموع ۸۳۵ ناشر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این میان ناشران خارجی با 29 هزار عنوان کتاب سهمی خوبی را داشتند.

سرابی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: امسال ۲ بخش ویژه در کنار نمایشگاه ناشران جهان اسلام وجود داشت که با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محقق شد. این اتفاق هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بود. نمایشگاه کتاب دفاع مقدس طی هفت دوره گذشته در سطح ملی برگزار شده و امسال مشهد افتخار میزبانی این نمایشگاه را داشت. 

«سردار احمد حق طلب» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در ادامه این مراسم و پاسخ سوالی، اظهار داشت: بیشترین وقت من برای مطالعه برای آثار دفاع مقدس است. فکر می‎‌کنم کتاب‌های دفاع مقدس برخلاف آنچه برخی‌ها فکر می‌کنند صرفا پیرامون جنگ و مسائل نظامی است همانطور که دفاع مقدس ما سراسر مملو از فرهنگ متعالی غنی بود امروز این فرهنگ به عنوان دارو و اکسیری برای درمان همه مشکلات جمهوری اسلامی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی علمی، امنیتی و فرهنگی کاربرد  دارد.

وی گفت: توصیه می‌کنم کتاب‌های دفاع مقدس را با این نوع نگاه مطالعه کنید چون فرهنگ عالی و متعالی دفاع مقدس را باید از طریق همین کتاب‌ها به جوانانمان عرضه کنیم. 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه تصریح کرد: اولین کتابی که از دفاع مقدس مطالعه کردم «پایی که جا ماند» بود. 

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار