رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان:

بهترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران داریم

رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان در دومین دور از گفت‌وگوهای افغانستان و ایران درباره مهاجران افغان در کابل گفت: رفاه و ثبات افغانستان در واقع رفاه و ثبات ایران است. در مقایسه با سایر کشورهای همسایه با جمهوری اسلامی بهترین روابط داریم.
کد خبر: ۲۶۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 01December 2017
بهترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران داریم

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دومین دور از گفت‌وگوهای ایران و افغانستان درباره چالش‌ها و فرصت‌ها برای مهاجران افغان در مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شد.

در این دور از گفت‌وگوهای ایران و افغانستان تعدادی از نمایندگان افغان، فعالان مدنی و هیئتی از جمهوری اسلامی به ریاست «سید رسول موسوی» مشاور وزارت خارجه حضور دارند.

«داوود مرادیان» رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان در این نشست اعلام کرد که رفاه و ثبات افغانستان در واقع رفاه و ثبات جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: افغانستان در مقایسه با سایر کشورهای همسایه روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

«سید رسول موسوی» مشاور وزارت امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرد که نباید به موضوع پناهندگی تنها دید دو جانبه داشت بلکه باید به عنوان یک پدیده اجتماعی و جهانی با آن برخورد شود.

پیش از این نخستین دور از گفت‌وگوهای راهبردی ایران و افغانستان در قالب پنج کمیته امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، آب و مهاجران در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار