فتحی خبر داد؛

ادامه ارزیابی مناطق زلزله‌زده کرمان/ اعزام سگ‌های نجات و اقلام زیستی

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر جدیدترین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان کرمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۶۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ - 01December 2017
ادامه ارزیابی مناطق زلزله زده کرمان/ اعزام سگ‌های نجات و اقلام زیستی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات با اشاره به گزارش اولیه وقوع زلزله در ساعت 6:02 دقیقه بامداد در هجدک چترود در 59 کیلومتری کرمان در صبح جمعه 10 آذر اظهار داشت: این زلزله با قدرت 6.1 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه برای ارزیابی اولیه ادامه داد: بر اساس گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمان تاکنون حدود 30 باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 6 تیم ارزیاب، تیم‌های آنست (سگ‌های تجسس) تیم‌های اسکان اضطراری به منطقه از اعزام بالگرد برای ارزیابی هوایی به مناطق زلزله زده خبر داد.

همچنین در این زمنیه مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری هجدک استان کرمان عنوان کرد: اعلام آماده‌ باش به 5 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و فارس صورت پذیرفته است.

وی به ارزیابی 12 روستا پرداخت و گفت: روستای کوهک با 122 خانوار و حدود 622 نفر 30 تا 70 درصد تخریب داشته است و تاکنون 2 نفر مصدوم سرپایی نیز تحت درمان هستند.

فتحی خاطرنشان کرد: هم اکنون محموله‌های چادر، پتو و نایلون برای پوشش چادر از سازمان امداد و نجات و استان‌های هرمزگان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در حال بارگیری و اعزام به منطقه است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار