هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 10/ سردار حق‌طلب در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ناشران به حوزه دفاع مقدس علاقه‌مندند/ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان‌ها برگزار می‌شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با بیان اینکه ناشران به حوزه دفاع مقدس علاقه‌مند هستند، گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همچنان در استان‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ - 01December 2017
ناشران به حوزه دفاع مقدس علاقمند هستند/ نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در استان‌ها برگزار می‌شودسردار «احمد حق طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امسال در کنار حرم مطهر هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و در محل نمایشگاه‌های دائمی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی گفت: سال گذشته هفتمین دوره این نمایشگاه در تهران برگزار شد که به لحاظ زمانی و مکانی چون با هفته دفاع مقدس مقارن شده بود خیلی مورد توجه و استقبال قرار نگرفت. در همان مقطع بیش از 120 نمایشگاه کتاب در سراسر تهران در محلات و پارک‌ها برپا بود به همین دلیل مخاطبین ما به راحتی می‌توانستند در محل خودشان به آثار دفاع مقدس دسترسی پیدا کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: مردم خوب و شریف ما نسبت به دفاع مقدس حساسیت و علاقه دارند و خودشان را مدیون این حماسه می‌دانند و همیشه در جای جای کشور اسلامی و در مناسبت‌های مختلف این ارادت را به رزمندگان، شهدا، ایثارگران، خانواده‌هایشان، جانبازان و آزادگان ابراز می‌کنند.

سردار حق طلب ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم در مشهد مقدس و در کنار نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام این نمایشگاه را برگزار کنیم. فکر می‌کنیم این نمایشگاه به لحاظ تغییر مکان و زمان که از هفته دفاع مقدس تغییر کرد فضایی را ایجاد کند تا مخاطبین بیشتری را جذب کنیم و مولفین و ناشرین بتوانند رضایت بیشتری داشته باشند.

وی درباره دستاورد استانی برگزار کردن نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، گفت: تاکنون پنج دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در استان‌‌ها برگزار شده است. اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز از جمله شهرهایی بودند که در گذشته میزبان این نمایشگاه بودند. از ابتدا قرار بوده است این نمایشگاه به طور گردشی در استان‌ها برگزار شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت بسیار خوبی است اما برای خیلی از مردم کشورمان در غرب و شرق و شمال و جنوب کشور امکان حضور در این نمایشگاه وجود ندارد. همه جوانان، دانشجویان، محصلین، اساتید و معلیمن ما در تهران نیستند و ما باید امکانی برای این عزیزان فراهم می‌کردیم لذا ما تلاش داریم در ادامه مسیر نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را استانی برگزار کنیم تا همه مردم از این فرصت بهره‌مند شوند.

سردار حق طلب اظهار داشت: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه کشور برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنند و یارانه‌هایی را پرداخت می‌کنند تا ما به سطح مطلوب جهانی برسیم. در حوزه دفاع مقدس نیز چنین است اما آمار عنوان‌هایی که در حوزه دفاع مقدس تا کنون به چاپ رسیده است با توجه به جوان بودن موضوع دفاع مقدس رقم بالایی است.

وی گفت: تاکنون بیش از 16 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است که نشان می‌دهد ناشران به این حوزه علاقه دارند؛ این ژانر ادبی مخاطب دارد و مخاطبین نیز طالب کتاب دفاع مقدس هستند و در نهایت مولفین می‌توانند در این عرصه گردش اقتصادی داشته باشند.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: با کمک نهادها هیچ‌گاه چنین آمارهایی در انتشار کتاب به دست نمی‌آید. ضمن اینکه به لحاظ محتوایی به جایگاهی رسیده‌ایم که تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده است، در حالی که چنین اتفاقی در هیچ موضوع دیگری رخ نداده است و این نشانه توجه مقام معظم رهبری و همچنین قوت کتاب‌های منتشر شده این حوزه است.

سردار حق طلب گفت: تجدید چاپ برخی کتاب‌های دفاع مقدس از 100 تا 150 بار نشان دهنده استقبال مردم از این حوزه است. کتاب‌های بسیار فاخری در این حوزه نوشته شده و نویسندگان ما در این زمینه جزو نویسندگان تراز اول کشور هستند. ما نیز باید این نویسندگان را تشویق کنیم تا این روند همچنان حفظ شود.
 
وی آینده نشر دفاع مقدس را آینده‌ای روشن دانست و بیان کرد: من نسبت به آینده نشر دفاع مقدس خیلی خوش بین هستم و امیدوارم با بالا رفتن سطح سرانه مطالعه در کشور در حوزه دفاع مقدس نیز پیشرفت بیشتری داشته باشیم ضمن اینکه هنوز جمعیت زیادی از حماسه سازان دفاع مقدس در قید حیات هستند و خانواده‌های شهدا و ایثارگران جمعیت قابل توجهی هستند که مردم نسبت به آن‌ها احساس دین می‌کنند، همین موضوع نیز به نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس کمک می‌کند. 
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار