هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 11/ معاون وزیر ارشاد در گفت‎وگو با دفاع پرس:

سینمای ایران نیازمند اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است/ سینمای دفاع مقدس ماموریت ماست

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه این سازمان جایگاه ویژه‌ای را برای اقتباس از ادبیات دفاع مقدس در نظر گرفته است، گفت: سینمای ایران نیازمند اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۶۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ - 01December 2017
سینمای ایران نیازمند اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است/ سینمای دفاع مقدس ماموریت ماست
«محمدمهدی حیدریان» رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و پیوند آن با سینمای دفاع مقدس، اظهار داشت: سینما اگر بخواهد موفق باشد به گواه تجربه‌های انجام شده در دنیا باید از ادبیات استفاده کند.

وی گفت: فیلم‌هایی که توانسته‌اند از ادبیات کلاسیک و رمان‌ها و کتاب‌های معروف تاریخ ادبیات استفاده کنند، کم نیستند. اگر از یک کتاب دفاع مقدسی 10 فیلم سینمایی تولید شود، کم است. استفاده از ادبیات در آثار سینمایی یک هم افزایی در حوزه فرهنگ تلقی می‌شود.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: در دوره جدید دولت و با ایجاد کارگروه سینمای مقاومت تلاش کرده‌ایم جایگاه ویژه‌ای را برای آثار اقتباسی از سینمای دفاع مقدس داشته باشیم. سینمای ایران نیازمند اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است. امیدواریم فیلم‌هایی که با اقتباس از ادبیات دفاع مقدس ساخته می‎شوند، بیش از سایر آثار باشند.

حیدریان افزود: دفاع مقدس به جهت موضوعی برای ما بعد از واقعه انقلاب مهمترین واقعه کشور است. پس ثبت و ضبط آن در کتاب و مصور کردن آن در قالب فیلم جزو ماموریت‌های اصلی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار