هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 12/ شهرام‌نیا در گفت‎وگو با دفاع پرس:

دنیا در حال شناخت ادبیات دفاع مقدس است/ رشد تعداد ناشران ژانر دفاع مقدس

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به رشد تعداد ناشران خصوصی ادبیات دفاع مقدس، گفت: به واسطه ترجمه آثار نویسندگان دفاع مقدس دنیا در حال شناخت ادبیات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ - 01December 2017
دنیا در حال شناخت ادبیات دفاع مقدس است/ رشد تعداد ناشران ژانر دفاع مقدس
«امیرمسعود شهرام‌نیا» مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به وضعیت هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از جمله نمایشگاه‌های کاملاً تخصصی کشور است.

وی گفت: تعداد زیادی ناشر تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند که عضو انجمن ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند و تعداد دیگری از ناشران با وجود فعالیت در حوزه‌های مختلف، دفاع مقدس را نیز به عنوان یکی از حوزه‌های کاری خود انتخاب کرده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی بیان کرد: با مقایسه‌ای که با دوره‌‌های گذشته این رویداد فرهنگی صورت می‌گیرد، تعداد ناشران دفاع مقدس رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که چند بُعد دارد. این مسئله اولاً نشان دهنده خروج از تک روایتی بودن دفاع مقدس دارد چون در گذشته ادبیات دفاع مقدس متمرکز در خاطره و وصیت‌نامه بود.

شهرام نیا ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس در حال ورود به جنبه‌های تحلیلی است و در چند سال اخیر تولیدات فاخری در این زمینه وارد بازار نشر شده است. ورود ناشران خصوصی علی‌رغم عدم حمایت دولتی نیز در این عرصه آرام آرام در حال رشد و تکامل است که موجب پیشرفت ادبیات دفاع مقدس خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا چند سال پیش نشر دفاع مقدس به عنوان یک موضوع مورد توجه نبود اما مدتی است ادبیات دفاع مقدس به عنوان یک ژانر ادبی که در کشور موج ایجاد می‌کند، پذیرفته شده است. ادبیات دفاع مقدس در دنیا در حال مطرح شدن است. در سال‌های گذشته تعداد زیادی از آثار نویسندگان این عرصه به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شد که مورد توجه نیز قرار گرفت و در حال حاضر بیرون از مرزهای کشورمان نویسندگان ادبیات پایداری شناخته شده هستند.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: تعداد تیراژ و تکثر چاپ در آثار منتشر شده حوزه دفاع مقدس نشان دهنده تاثیرگذاری این ژانر ادبی بر سرانه مطالعه کشور است. بسیاری از علاقه‌مندان به دفاع مقدس به دلیل علاقه به این حوزه و به وسیله ادبیات دفاع مقدس و آثار منتشر شده این حوزه، کتابخوان شده‌اند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار