هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 13/ حاشیه‌‌نگاری خبرنگار دفاع پرس؛

از جنب‌و‌جوش ناشران دفاع مقدس تا غیبت وزیر ارشاد در افتتاحیه

جنب‌وجوش ناشران دفاع مقدس برای آماده‌سازی هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و غیبت وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی از مهمترین حاشیه‌های روز نخست نمایشگاه بود.
کد خبر: ۲۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 01December 2017
از جنب‌و‌جوش ناشران دفاع مقدس تا غیبت وزیر ارشاد در افتتاحیه
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نخستین روز نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام صبح روز گذشته (نهم آذرماه) رسماً کار خود را آغاز کرد.

ناشران دفاع مقدس از جای جای کشور خودشان را به مشهد مقدس رسانده تا بعد از هفت دوره برگزاری این نمایشگاه با مدد و استعانت از حضرت امام رضا علیه السلام تجدید قوای داشته باشند و جدیدترین آثارشان را در معرض نمایش بگذارند.

ساعات ابتدایی این نمایشگاه همانند تمام نمایشگاه‌های فرهنگی کشور از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به چیدن کتاب و غرفه‌ها گذشت. آمادگی بانک شهر برای ارائه خدمات بُن تخفیف به علاقمندان و غفلت از ظرفیت بازدیدکنندگان خارجی با وجود بخش اصلی نمایشگاه یعنی ناشران جهان اسلام در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، حائز اهمیت بود.

هیچ کار ویژه‌ای برای ترغیب ظرفیت مخاطبین بین المللی و اتباع خارجی در این نمایشگاه در نظر گرفته نشده است در حالی که ناشران زیادی از کشورهای مختلف از جمله لبنان، مصر، عراق، سوریه و سایر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند.

عدم آمادگی و هماهنگی لازم در توزیع دستگاه‌های کارتخوان در روز نخست نمایشگاه مشکلات زیادی را برای ناشران و بازدیدکنندگان نمایشگاه به وجود آورد به گونه‌ای که اکثر مراجعه کنندگان به دلیل عدم نبود کارتخوان در غرفه‌ها نتوانستند خریدی از نمایشگاه انجام دهند و مجبور شدند یک روز دیگر را برای حضور در نمایشگاه در برنامه خود داشته باشند.

غیبت میهمان ویژه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام و در ادامه این غیبت عدم حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس مهمترین اتفاق روز اول این رویداد فرهنگی بود. سید عباس صالحی علی رغم دعوت مدیریت نمایشگاه برای حضور در مراسم افتتاحیه به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت نتوانست در جلسه افتتاحیه حضور داشته باشد. همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در مراسم افتتاحیه کتاب دفاع مقدس حضور نیافت تا مراسم افتتاحیه بدون این 2 چهره و شخصت برگزار شود.

پخش زنده حضور سیلورمن‌هایی با گریم چهره‌هایی مانند فردوسی، اخوان ثالث و سایر چهره‌های برجسته استان خراسان در مراسم افتتاحیه و سپس حضور مردان نقره‌ای در این مراسم نظر همه حاضرین را به خود جلب کرد. اجرای زنده یک قطعه موسیقی مذهبی از کشور الجزایر نیز پیام‌های زیادی را در رد جوسازی‌های چند سال گذشته علیه فضای فرهنگی مشهد بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار