در کنفرانس «گفتگوهای مدیترانه»؛

لاوروف: ایران و عربستان با هم مذاکره کنند

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس «گفتگوهای مدیترانه» درباره مبارزه با تروریست‌ها در سوریه گفت: فرایند نابودی تروریست‌ها در سوریه در حال تکمیل شدن است.
کد خبر: ۲۶۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ - 01December 2017
لاوروف: ایران و عربستان با هم مذاکره کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این نشست از مواضع این کشور در حمایت از دولت و ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌ها و همچنین همکاری‌ها با ایران و ترکیه برای پیش بردن فرایند سیاسی مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه سخن گفت.

وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: فرایند نابودی تروریست‌ها در سوریه، رو به اتمام است.

لاوروف ضمن ابراز تاسف درباره تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: ما در حال مطرح کردن این موضوع بوده‌ایم که این دو کشور باید با هم مذاکره کنند.

وی در مورد توافق هسته ای ایران نیز گفت که توافق موجود است و چند روز قبل مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یک بار دیگر  اجرای تعهدات برجامی ایران را تایید کرد. موضوع آن است که توافق هسته‌ای مورد تایید جامعه بین‌المللی است و بخشی از قوانین بین‌المللی است.

وی ادامه داد: در صورتی که آمریکا از این توافق خارج شود به معنای آن بوده که تعهدات خود را نقض کرده است و  خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای به اعتبار آمریکا در هر توافقی در آینده ضربه خواهد زد.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار