دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:

مشارکت خیرین در کمک به احداث خانه و سرپناه برای زلزله‌زدگان

محسن رضایی گفت: مردمی که خانه و بعضا درآمد خود را از دست دادند قادر به پرداخت بازپرداخت وام برای ساخت سرپناه خود نیستند و حضور خیرین بسیار مهم است.
کد خبر: ۲۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳ - 01December 2017
مشارکت خیرین در کمک به احداث خانه و سرپناه برای زلزله زدگانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه با آیت‌الله علما و جمعی از خیرین کشور و استان دیدار و گفتگو کرد.

رضایی در این دیدار اظهار داشت: بحمدالله امکانات و خدمات خوبی در این مناطق انجام شده است ولی هنوز مشکلات مردم بسیار زیاد است و مهم‌ترین مسئله این است که مردم به زندگی عادی خود برگردند.

وی در ادامه افزود: مردمی که خانه و زندگی و بعضی هم شغل و درآمد خود را از دست داده اند قادر به پرداخت بازپرداخت وام برای ساخت مسکن و سرپناه خود نمی‌باشند لذا باید فکری کرد و حضور خیرین بسیار حائز اهمیت است.

آیت‌الله علما در جریان این دیدار، اظهار داشت: در حال حاضر کانکس مورد مناسبی برای اسکان موقت مردم زلزله زده است و باید برای اسکان دائم این عزیزان و برگرداندن این عزیزان به زندگی عادی برنامه ریزی و تلاش کرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: مردم مناطق زلزله‌زده شغل، دام و سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و بازپرداخت اقساط وام های قبلی و جدید برای آنان بسیار مشکل است و باید دولت در این مورد تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های همه مردم عزیز ایران اسلامی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: اگر کمک های مردمی نبود امدادرسانی به زلزله‌زدگان بسیار دشوارتر و شاید غیر ممکن بود و  سیره علما و مراجع عظام تقلید و مومنین از قدیم هم این بوده است که به نیازمندان و ضعفا کمک کنند و بزرگان ما بالاترین مستحب را خدمت به مردم می دانند.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار