کتاب «حضور قاصدک‌ها» در یاسوج نقد و بررسی شد

کتاب «حضور قاصدک‌ها» از سری کتاب‌های حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور تعدادی از منتقدان ادبی در یاسوج نقد و بررسی شد.
کد خبر: ۲۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 02December 2017
کتاب «حضور قاصدکها» در یاسوج نقد و بررسی شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، در ادامه سلسله جلسات نقد و بررسی کتب دفاع مقدس، جلسه نقد و بررسی کتاب «حضور قاصدک‌ها» با حضور سه نفر از منتقدان ادبی در سالن جلسات اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «محمد مرادی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به معرفی کتاب و ارائه گزارشی از روند نگارش، تهیه و چاپ آن پرداخت.

در ادامه «فاطمه معصومی» از نویسندگان حوزه دفاع مقدس با تأکید بر توجه هرچه بیشتر به ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب «حضور قاصدک‌ها» با ادبیات صمیمی و دوست داشتنی به رشته تحریر درآمده که هر مخاطب علاقه‌مند را به خود جذب می‌کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که چاپ دوم کتاب با ارائه جزییات و خاطرات بیشتری تدوین شود تا خواننده بتواند نقش نویسنده در صحنه‌های جنگ را به صورت ملموس‌تری دریابد.

«حمید حسینیان» از دیگر نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز گفت: طرح جلد کتاب جالب بوده و گویای مطالب کتاب است که این امر می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد.

وی عدم درج زیرنویس و پانوشت مربوط به اسامی و شرح سرگذشت هم‌رزمان راوی را از نقایص کتاب برشمرد و اذعان کرد: پانوشت می‌تواند خواننده را در درک مطلب یاری کند و از ضروریات هر متن مکتوب است.

«شهربانو پاک‌نژاد» از دیگر نویسندگان این حوزه نیز قوت برخی خاطرات نوشته شده را یادآور شد و گفت: برخی خاطرات چنان صمیمی و روان نوشته شده که حس کنجکاوی مخاطب را برمی­‌انگیزاند و همین باعث می­‌شود که خواننده را برای دانستن و فهمیدن ادامه‌ روایت تا اتمام کتاب همراه سازد.

وی پرداخت بیشتر برخی خاطرات را خواستار شد و افزود: کتاب خاطره مخصوصاً در حوزه دفاع مقدس باید تمامی جزییات و وقایع جنگ را بی­پرده با مخاطب در میان بگذارد تا نسل بعد از جنگ بتواند به خوبی با آن رابطه برقرار کند.

به گزارش دفاع پرس، کتاب خاطرات «حضور قاصدک‌ها»، نوشته سرهنگ پاسدار «امیرعباس آسمند» است که بخشی از خاطرات وی در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده و در شمارگان 1000 نسخه با حمایت اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و توسط نشر «فرهنگ مانا» به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار