طی 4 روز صورت گرفت؛

انجام 81 عمل جراحی توسط پزشکان بیمارستان صحرایی سپاه در کرند غرب

بیمارستان صحرایی شهید شوشتری بهداری قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی سپاه که در کرند غرب مستقر است، طی 4 روز 81 عمل جراحی جهت مداوای مصدومان حادثه زلزله انجام داد.
کد خبر: ۲۶۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 02December 2017
انجام 81 عمل جراحی توسط پزشکان بیمارستان صحرایی سپاه در کرند غرببه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، بیمارستان صحرایی شهید شوشتری بهداری قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی سپاه پس از مداوای مصدومان زلزله در اسلام آباد غرب، در کرند غرب مستقر شده است که طی 4 روز گذشته، 81 عمل جراحی جهت مداوای مصدومان حادثه زلزله انجام داده است.
 
یکی از عمل‌هایی که در بیمارستان صحرایی شهید شوشتری صورت گرفت، عمل «کوله‌سیستکتومی» یا برداشتن کیسه صفرا بود که بر روی خانمی حدوداً 60 ساله انجام شد. در این عمل کیسه صفرای بیمار به علت آن که از سنگ پر شده بود، از بدن وی خارج شد به نحوی که بعد از عمل مشخص شد در کیسه صفرای این فرد تعداد 63 عدد سنگ وجود داشته است؛ این عمل که توسط متخصص جراحی عمومی انجام شد 45 دقیقه به طول انجامید.

همچنین در عمل دیگری که در این بیمارستان انجام شد، بیماری 70 ساله به علت داشتن تومور در کنار لوزه، تحت عمل جراحی قرار گرفت که این تومور نیز توسط دکتر متخصص جراحی عمومی از گردن وی خارج شد.

سایر عمل‌ها نیز از قبیل عمل «هرنی اینگوینال» یا فتق کشاله ران، عمل «فتق ونترال» که ناشی از عوارض عمل جراحی فتق قبلی است، حذف میخچه، توده‌های لیپوم (چربی)، کیست‌های مختلف و غیره نیز در این بیمارستان انجام شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار