دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

وضعیت بحرانی کودکان یمن و سکوت جامعه جهانی

کودکان یمنی در حالی شدیدترین فشارها را از تهاجم رژیم سعودی و متحدان آن تحمل می‌کنند که سکوت مجامع جهانی در مورد این جنایت، مهر تأییدی بر آن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۶۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 02December 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، تجاوز رژیم سعودی به یمن که به بهانه مقابله با جنبش انصارالله و با ادعای مقابله با نفوذ ایران در این کشور آغاز شد، تا امروز باعث شهید، زخمی و آواره شدن صدها هزار یمنی شده است.
 
در این میان شاید کودکان یمنی بیش از هر گروه دیگری، تلخی جنگ را چشیده باشند. از آنجا که رژیم اشغالگر و متجاوز سعودی همزمان با حملات گسترده هوایی به یمن، این کشور را مورد محاصره زمینی، هوایی و دریایی نیز قرار داد، بیماری و قحطی نیز به دلیل عدم ارسال کمک‌های انسانی، به سرعت در میان یمنی‌ها گسترش پیدا کرد.
 
علاوه بر اینکه بسیاری از کودکان یمنی در حملات متجاوزان سعودی و کشورهای مزدور و همدست ریاض در تجاوز به یمن به شهادت رسیدند یا مجروح شدند، بخش دیگری از قربانیان این جنگ را کودکانی تشکیل می‌دهند که به دلیل دسترسی نداشتن به کمترین امکانات غذایی، بهداشتی و امدادی، جان خود را از دست دادند و همچنان نیز از دست می‌دهند.
 
وضعیت بحرانی کودکان یمن و دلیل سکوت مجامع جهانی 
سازمان ملل حدود 2 ماه قبل طی گزارشی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کودکان در یمن، تعداد کودکان نیازمند به کمک‌های انسانی در این کشور را 11 میلیون نفر اعلام کرد.
 
نکته قابل توجه در این مورد، این است که سازمان ملل تاکنون تنها تنوانسته است یک محموله کمک‌های انسانی را وارد فرودگاه صنعا کند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در برابر این حملات سکوت کرده‌اند؟
 
دلیل این موضوع را باید رویکرد دوگانه شورای امنیت سازمان ملل دانست. اعضای شورای امنیت در حالی که بمباران روزانه و شهادت پی‌درپی زنان و کودکان یمن را به دلیل روابط تجاری- سیاسی خود با رژیم سعودی نادیده می‌گیرند، تلاش می‌کنند با تمرکز بر ماجراهای مشکوکی مانند کشته شدن تعدادی از شهروندان سوری طی استفاده از گاز شیمیایی در شهر خان‌شیخون در استان ادلب در شمال سوریه، اذهان ملت‌های جهان را از جنایات رژیم سعودی در یمن منحرف کنند.
 
دلیل دیگری که می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت، موقعیت جنبش انصارالله در یمن است. این جنبش با داشتن عقبه‌ تاریخی قدیمی در یمن، در کنار حزب‌الله لبنان، تأثیر بسیاری از پیام‌های حق‌طلبانه انقلاب اسلامی ایران گرفته است. به همین دلیل، شعارهای اصلی نوشته‌شده بر پرچم این جنبش، دقیقا مشابه شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران انتخاب کرده است.
 
این موضوع به حدی باعث خشم سران خودفروخته عرب و مزدور استکبار جهانی شده است که می‌توان آن را به خوبی در اظهارات «عادل الجبیر» وزیر خارجه رژیم متجاوز سعودی دید. وی حتی زحمت عذرخواهی برای حمله به مناطق مسکونی یمن را به خود نداد بلکه نوک حملات خود را به سمت ایران گرفت و به صراحت از انقلاب اسلامی ایران به عنوان دلیل این مشکلات یاد کرد.
 
رژیم سعودی دقیقا تاکتیک حمله پی‌درپی به اهداف غیرنظامی برای به زانو درآوردن حریف، مشابه تاکتیک بمباران گسترده شهرهای آلمان برای به زانو درآوردن ارتش این کشور و متحدان آن در جنگ جهانی دوم، را در پیش گرفته است.
 
هدف وهابیون سعودی از به کار بردن این تاکتیک، کشتار ملت یمن و انهدام زیرساخت‌های آن برای تضعیف نیروهای انصارالله در جبهه جنگ با ارتش متجاوز و مزدوران آن است.
 
این تاکتیک وحشیانه تا امروز علاوه بر اینکه نتوانسته است از ایستادگی ملت یمن در برابر متجاوزان بکاهد، بلکه تأثیری در عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی و مزدوران آل سعود و صهیونیسم نیز نداشته است.
 
وضعیت بحرانی کودکان یمن و دلیل سکوت مجامع جهانی 
اگرچه قحطی تحمیل‌شده از سوی رژیم سعودی باعث شهادت بسیاری از مردم یمن، خصوصا زنان و کودکان و افراد کهنسال شده است؛ اما خود سعودی‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند مفهوم حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه ریاض در چنین شرایطی، هیچ معنایی جز یک ناکامی سخت برای ائتلاف متجاوز سعودی ندارد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار