وصیت شهید زرین منجر به تشکیل گروه تک تیرانداز شد

شهید خرازی روایت کرد که در عملیات‌هایی که بعد از شهادت شهید زرین انجام شد، جای او خالی بود و ما سعی کردیم وصیت برادرمان عبدالرسول زرین را در تشکیل گروه تک‌تیرانداز عملی کنیم.
کد خبر: ۲۶۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 03December 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نقطه نقطه دارخوین تا آبادان، از پادگان حمیدیه تا طلاییه و از تپه‌های الله اکبر تا بستان به رشادت‌های «عبدالرسول زرین» سوگند یاد می‌کنند. سردار شهید حسین خرازی به این رزمنده دلاور اصفهانی، لقب «گردان تک نفره زرین» داده بود که در عملیات خیبر مهر شهادت بر کارنامه درخشان عبدالرسول نقش بست.

اصغر زرین فرزند این شهید بزرگوار در توصیف پدرش اظهار کرد: پدرم را با خصلت بخشندگی می‌شناختند و با این خصوصیت معروف بود. پدرم در حین شوخ طبعی، در کارها جدی رفتار می‌کرد. شهید حسین خرازی و سردار ابوشهاب معاون لشکر امام حسین (ع)، پدرم را گردان تک نفره و حبیب ابن مظاهر زمان می‌نامیدند. تنها کسی که می‌توانست در مورد پدرم خیلی خوب صحبت کند، شهید خرازی بود. مادرم فایل صوتی از شهید خرازی دارد که پدرم را توصیف کرده است.

وصیت شهید زرین منجر به تشکیل گروه تک تیرانداز شد

وی افزود: پدرم پیش از آغاز جنگ تحمیلی به همراه شهید خرازی و تعدادی از بسیجیان به سنندج رفت و گروه ضربت 60 نفره را تشکیل داد. شهید خرازی بعد از شهادت پدرم، در خصوص رشادت‌هایش گفت: «شهید زرین در کردستان خیلی خوب خودش را نشان داد».

فرزند شهید زرین در خصوص تشکیل گروه تک تیرانداز گفت: شهید خرازی روایت کرد که در عملیات‌هایی که بعد از شهادت شهید زرین انجام شد، جای او خالی بود و ما سعی کردیم وصیت برادرمان عبد الرسول زرین را در تشکیل گروه تک تیر انداز عملی کنیم.

اصغر زرین در توصیف عکس مشهور پدرش عنوان کرد: آن عکس در منطقه بستان در حالی که تک تیرانداز عراقی وی را نشانه گرفته بود، به ثبت رسیده است. تک تیرانداز عراقی لاله گوش چپ پدرم را مورد هدف قرار می‌دهد.

وصیت شهید زرین منجر به تشکیل گروه تک تیرانداز شد

سردار صبوری فرمانده تیپ قمر در دوران دفاع مقدس، در سخنرانی به مناسبت سالگرد شهید زرین بیان کرد: «اگر اسناد و مدارک عراق را بیاورند حتما مشخص می‌شود که شهید زرین تک تیراندازی است که بیشترین تلفات را از آنها گرفته است. دشمن کاملا می‌دانست که ایران تک تیراندازی دارد که به شدت از آنها تلفات می‌گیرد. نقاط حساس دشمن را آسیب پذیر کرده و جلوی پیشروی آنها را یک تنه گرفته است که این چیز ساده‌ای نبود. رشادت‌های شهید زرین در حد اعلی بود. به قول یکی از فرماندهان، ما یک شهید خرازی و یک شهید زرین داشتیم.»

در فرازی از وصیت نامه شهید عبدالرسول زرین آمده است: «وحدت را حفظ نموده تا ضربه از دشمن داخلی و خارجی نخوریم و در خط ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله و ولایت رسول الله همان ولایت الله است قرار گیریم.

پدران و مادران شهدا بدانید با این مجاهدتتان پسرتان را در راه خدا هدیه نموده‌اید و در دنیا و آخرت سربلند و در روز قیامت نزد شهدا و رسول الله رو سفید خواهید بود که خدا ان‌شاالله به شما صبر و اجر صابران را به شما عنایت فرماید.

وصیت شهید زرین منجر به تشکیل گروه تک تیرانداز شد

ای مسئولین و ای کسانی که مسئولیت کارهای اجرایی در دست شماست بدانید این کارها مسئولیت و تعهد است در قبال اسلام و خدای نکرده اگر هوای نفس بر شما غلبه کند به زمین می‌خورید مثل بنی صدر و امثالهم و اگر با توکل بر خدا همه کارهایتان اعم از نفس کشیدن و خشم و غضب و دوستی‌تان و جنگ و جهاد و حرف زدن و اعمالتان برای او باشد در دنیا و آخرت سربلند خواهید بود. که اگر مسئولین از روی هوای نفس خود کار کنند به خون شهدا و خانواده شهدا و معلولین و مصدومین و مجروحین خیانت نموده اند و نه دنیا را دارند و نه آخرت را.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار