با موضوع زندگی هوگو چاوز

مستند «مرز جنوبی» الیور استون در جشنواره فیلم مقاومت

علاوه بر چاوز در این مستند با رهبران آرژانتین، برزیل، اکوادور، بولیوی، کوبا و پاراگوئه مصاحبه شده است.
کد خبر: ۲۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ - 02September 2014

مستند «مرز جنوبی» الیور استون در جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس گفته میشود فیلم مستند «مرز جنوبی» الیور استون قرار است در بخش بین الملل جشنواره مقاومت اکران شود. در این مستند به زندگی هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا پرداخته است.

علاوه بر چاوز در این مستند با رهبران آرژانتین، برزیل، اکوادور، بولیوی، کوبا و پاراگوئه مصاحبه شده است.

استون در جنوب مرز به دنبال نمایش تاریخچه مختصری از وقایع ونزوئلا و چگونگی به مقام ریاست جمهوری رسیدن هوگو چاوز است. دوربین او چاوز را دنبال و به محله کودکی او میرود و نشان میدهد که او در فقر متولد شد. فیلم استون با مدت زمان 102 دقیقه گفته میشود در بخش بین الملل جشنواره مقاومت به نمایش گذاشته می شود. احتملا انتخاب آنی مستند به خاطر تفکر ضدامپریالیستی چاوز است.

ویلیام الیور استون کارگردان متولد سال 1646 میلادی، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی به واسطه کارگردانی سری فیلمهایی که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده بود به شهرت رسید و تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار گردیده است.  او از سربازان جنگ ویتنام بوده و از آوریل 1967 تا نوامبر 1968 در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است. استون سه فیلم درباره ویتنام ساخته است، «جوخه» (1986)، «متولد چهارم جولای» (1989) و «بهشت و زمین» (1993 ) او این سه فیلم را سه گانه نامیده، هر چند هر کدام جنبه های مختلفی از جنگ را به تصویر کشیده است. «جوخه» شرح تجربیات خودش در جنگ ویتنام است. برای جوخه و متولد چهارم جولای برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است.

 

ویژگی بارز فیلم های او را استفاده از چندین دوربین مختلف و فرمت های مختلف از وی.اچ.اس گرفته تا فیلم 8 میلی متری و 70 میلی متری ذکر کرده اند. او گاهی فرمت های مختلف را در یک فیلم به کار می گیرد که «قاتلین بالفطره» از جمله آن هاست. از جمله فیلم های او می توان به «در جستجوی فیدل» (2004 )، «اسکندر» (2004)، «هر یکشنبه موعود» (1999)، «نیکسون» (1995)، «درها» (1991)، «دست» (1981) اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها