وصیت‌نامه شهید غلامرضا حطم/ همیشه به یاد خدا باشید

شهید حطم در وصیت‌نامه خود خطاب به دوستانش آورده است: نصیحت برادر کوچکتان را عمل کنید. همیشه به یاد خدا باشید و پیرو خط امام، مسجد را ترک نکنید و جلسات قرائت قرآن را همیشه برگزار کنید.
کد خبر: ۲۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱ - 03December 2017
وصیت‌نامه شهید غلامرضا حطم/ پروردگارا با عدالت با من رفتار مکن بلکه با عفو و بخشش با من رفتارکن

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «غلامرضا حطم» یک فروردین 1347 چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام چهار فروردین 1367 در ارتفاعات ریشن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفى خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

دفتر قلبم را باز مى‌کنم و بر اول برگش نام تو را مى‌نویسم و سخنم را با نام تو آغاز مى‌کنم. اى آفریننده جهان هستى و اى قادر متعال اى کسى که همه قدرت‌ها در ید قدرت توست. اى درهم شکننده ستمگران و یارى دهنده مظلومان، اى محبوب دل‌هاى شکسته به تو پناه مى‌آوریم چه گناهان و چه معصیت‌ها که در پیشگاهت مرتکب شده‌ام پروردگارا در محضرت به کدامین گناهم اعتراف کنم که خود ناظر به تمام اعمالم بوده‌اى.

پروردگارا مى‌دانم که گناهانم آنقدر بزرگ است که قابل بخشش نیست و اما این را هم مى‌دانم که تو آنقدر کریمى و رحیمى که هر که را بخواهى عفو میکنى و من نیز امید به عفو و گذشت تو دارم. پروردگارا با عدالت با من رفتار مکن بلکه با عفو و بخشش با من رفتار کن.

پروردگارا مرا در راهى که قدم گذاشته‌ام ثابت قدم و استوار بگردان پروردگارا.

اى معبود من اى امید آرزوى من آرزوهایم این است که در دنیا زیارت حسین ابن على (ع) و در آخرت شفاعت امام حسین (ع) را نصیبم گردانی.

پروردگارا مرگم را شهادت و زندگیم را قدم گذاشتن در راه شهیدان قرار بده.

پروردگارا امام امت را تا انقلاب حضرت ولى عصر (عج) حفظ بگردان و امت امام را توفیق پیروى از امام عطا بفرما.

خطاب به دوستان: نصیحت برادر کوچکتان را عمل کنید همیشه بیاد خدا باشید و پیرو خط امام، مسجد را ترک نکنید و جلسات قرائت قرآن را همیشه برگزار کنید.

خطاب به پدر و مادرم: مى‌دانم که از بدو تولدم تا به حال غیر از ناراحتى و درد سر چیزى برایتان نداشته‌ام مادر عزیزم مى‌دانم که در زندگى مصیبت‌هاى زیادى را دیده‌اى و این بار فراق من نیز برایت مشکل خواهد بود ولى صبر را پیشه خود کن که خدا با صابران است.

و اما پدر عزیزم مى‌دانم که تو نیز چون مادرم در زندگیت مصیبت‌هاى زیادى را دیده‌اى ولى همیشه دیده‌ام که از همه صابرتر بوده‌اى این بار نیز صبر داشته باش.

برادران و خواهران عزیزم پدر و مادرم را دلدارى دهید و امید به خدا داشته باشید همچنین به خواهر بزرگم و فرزندانش بسیار سر بزنید و مواظب آن‌ها باشید. دیگر عرضى ندارم بجز سلامتى همگى شما.

والسلام بنده کوچک خدا غلام‌رضا حطم 66/12/25 ساعت 10:50»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار