نظر بازدیدکنندگان از نمایشگاه ایرانی «بوی بادام» در کنفرانس منع گسترش سلاح‌های شیمیایی

مقامات کشورهای جهان و شرکت‌کنندگان در اجلاس منع گسترش سلاح‌های شیمیایی از نمایشگاه نقاشی «بوی بادام»، از آثار جانبازان شیمیایی کشورمان بازدید کردند.
کد خبر: ۲۶۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ - 02December 2017
نظر بازدیدکنندگان از نمایشگاه ایرانی «بوی بادام» در کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اوزومجو، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به همراه رییس کنفرانس و جهانگیری سفیر ایران در لاهه از نمایشگاه بوی بادام در کشور هلند بازدید کردند و فاطمه عبدالله زاده و الهه پوینده نماینده موزه صلح تهران در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه شامل آگاه سازی جامعه نسبت به عواقب استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین میزان حضور و استقبال گسترده هنرمندان از سراسر کشور ایران و برنامه‌های موزه صلح تهران توضیحاتی ارائه دادند.

مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن چنین فعالیت‌هایی از برپایی این نمایشگاه توسط هنرمندان کشورمان تقدیر کرد.
 
سفیر سوریه در لاهه از نمایشگاه بوی بادام در کشور هلند بازدید کرد و درباره این نمایشگاه گفت: دیدن آثار هنرمندان ایرانی بازتاب خوبی در پی خواهد داشت، هم در رابطه با مطلع ساختن مخاطبان و هم در رابطه با نظر برخی از مخاطبان دربارۀ ایران و مشکلاتی که مردم ایران با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان ایرانی روی نقش قربانیان جنگ و کسانی که در معرض سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته و شیمیایی شده‌اند تمرکز کرده‌اند تا بتوانند از این طریق مخاطب را تحت تأثیر قرار داده و فرهنگ صلح را در جامعه ترویج کنند.

سفیر سوریه از برگزاری این نمایشگاه و بازدید از آثار آن ابراز خرسندی کرد و گفت: شما به مردم سایر کشورها نشان دادید که استفاده از سلاح‌های شیمیایی که تأثیرات مخربی بر روی انسان‌ها دارد و کسانی را که هنوز از عواقب آن مطلع نبودند را آگاه ساختید.

سیوان بارزانی سفیر کشور عراق در لاهه نیز پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکتی بسیار مسرت‌بخش است و در عراق نیز برنامه‌هایی جهت حمایت از هنرمندان برای فعالیت در چنین زمینه‌هایی وجود دارد و از فیلم‌های سینمایی، مستندها، نمایشگاه‌ها و کتاب‌هایی که در این زمینه به چاپ رسیده‌اند حمایت شده است.
 
تصویرسازی هنرمندان از عواقب تلخ سلاح های شیمیایی

پروفسور «الستر هی» برنده جایزه OPCW سال ۲۰۱۵ از دانشگاه لیدز انگلستان نیز در حاشیه بیست و دومین کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند گفت: مشارکت هنرمندان در این رویداد بسیار شگفت انگیز است و هنرمندان ایرانی به خوبی داستان‌هایی را روایت کرده‌اند که نشان می‌دهد چه خطراتی افرادی که در معرض سلاح‌های شیمیایی هستند را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: هنرمندان احساسات خود را با هنرشان به تصویر می‌کشند و راجع به آنها صحبت می‌کنند. زبان و پیام هنرمندان جهانی است و مهم این است که جهانیان متوجه شوند که این سلاح‌های شیمیایی چه بر سر مردم می‌آورند.
 
نمایشگاه بوی بادام یک جنبش هنریِ جهانی و ارزشمند است

«کاترینا مکوئِیشِن» عضو یکی از تشکل‌های غیر دولتی حاضر در کنفرانس نیز در مورد نمایشگاه بوی بادام گفت: حضور هنرمندان در نمایشگاه بوی بادام و تلاش آنها برای شرکت در این رویداد خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است. این رویداد، یک جنبش هنریِ جهانی و ارزشمند است زیرا هنر، یک زبانِ بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه هنر در افزایش آگاهی عمومی تأثیر بسیاری دارد، افزود: این نمایشگاه بسیار تماشایی است و من به نوبۀ خودم به جامعۀ هنرمندان بابت توانایی‌شان در برگزاری چنین رویدادی تبریک می‌گویم.

گفتنی است، آثار نمایشگاه موزه صلح تهران در بیست و دومین اجلاس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از بین ۱۵۴ اثر از ۱۰۰ هنرمند جوان کشورمان که از سراسر ایران ارسال شده است انتخاب شده و از میان آثار ارسالی ۱۸ اثر از ۱۸ هنرمند توسط هیئت داوران و اساتید دانشگاه هنر تهران برگزیده شده و در این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه «بوی بادام» به نمایش در آمده است.
 
گفتنی است، آثار نمایشگاه موزه صلح تهران در بیست و دومین اجلاس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از بین ۱۵۴ اثر از ۱۰۰ هنرمند جوان کشورمان که از سراسر ایران ارسال شده است انتخاب شده و از میان آثار ارسالی ۱۸ اثر از ۱۸ هنرمند توسط هیئت داوران و اساتید دانشگاه هنر تهران برگزیده شده و در این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه «بوی بادام» به نمایش در آمده است.
 
انتهای پیام/ 141
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار