روزنامه روسی:

روسیه به عملیات ضدتروریستی در سوریه ادامه می‌دهد

روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: با وجود اینکه روسیه بخشی از نیروهای خود را از سوریه خارج می کند، اما به عملیات ضدتروریستی در این کشور ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۲۶۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 02December 2017
روسیه به عملیات ضدتروریستی در سوریه ادامه می‌دهد
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نزاویسیمایا گازتا در مقاله ای نوشت: والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از تصمیم برای خارج سازی بخش عمده نیروهای نظامی این کشور از سوریه تا پایان سالجاری میلادی خبر داده است.

در مقاله اضافه شده است: به نظر می‌رسد رساندن اسلحه و مهمات به پایگاههای نظامی روسیه در تارتوس و حمیمیم هم اکنون کاهش یافته است.

نزاویسیمایا گازتا در ادامه مقاله نوشته است: جنبش حزب الله لبنان هم از قصد خارج کردن نیروهایش از سوریه خبر داده است. اما سایر طرف های درگیری از کاهش حضور نظامی در سوریه حرفی نمی‌زنند.

روزنامه روسی به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه استثنائاً به پاس حضور نظامی روسیه توانسته قدرت را حفظ کند و درصورت کاهش حضور نظامی مسکو، تروریست‌ها ضد حمله موفق خود را آغاز می‌کنند.

به نوشته نزاویسیمایا گازتا، در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد اسد نیروهای کافی (250 تا 300 هزار نظامی) دارد تا بتواند بدون حمایت مسکو مقاومت کند. مخصوصاً با توجه به اینکه بازیگران منطقه ای همچون عربستان سعودی از خروج نظامیان روس از سوریه حمایت می‌کنند.

روزنامه روسی افزود: اما در واقع اوضاع چندان خوب نیست. بقایای داعش در عراق و سوریه حدود 50 هزار شبه‌نظامی ارزیابی می‌شوند. در حلب، ادلیب، حما و غوطه شرقی گروه‌های رادیکالی چون جبهه النصره، فیلق الرحمن، هیات تحریر شام و دیگران فعال هستند. تعداد کل نفرات این گروه ها بین هشت تا 11 هزار نفر ارزیابی می‌شود.

نزاویسیمایا گازتا در پایان با اشاره به اینکه در جنوب سوریه دو استان بزرگ توسط واحدهای شبه نظامیان کرد و معارضان سوری تحت حمایت ائتلاف آمریکایی کنترل می‌شوند، افزود: وضع امنیتی سوریه تا ایده آل فاصله دارد و دمشق برای تامین ثبات به کمک و حمایت دوستان نیازمند است.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار