نخست وزیر پیشین اردن:

تعامل غلط با ایران، دامی است که صهیونیست‌ها پهن کرده‌اند

یک مقام سابق اردنی با هشدار به اعراب درباره تعامل غلط با ایران، تأکید کرد که این دامی است که محافل صهیونیستی آن را ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ - 02December 2017
تعامل غلط با ایران، دامی است که صهیونیست‌ها پهن کرده‌اندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «أحمد عبیدات» نخست‌وزیر پیشین اردن امروز شنبه در سخنانی در سمیناری تحت عنوان «روابط عربی ـ منطقه‌ای؛ واقعیت‌ها و افق‌ها» که در مرکز مطالعات خاورمیانه در امان برگزار شد، گفت که گزینه‌های متعددی برای تعامل با ایران وجود دارد اما خطرناک‌ترین و بدترین آن تعامل از منظر مذهبی است.

عبیدات افزود که این نوع تعامل دامی است که محافل صهیونیستی در اوایل جنگ آمریکا و شوروی سابق در افغانستان، برای اعراب و مسلمانان کار گذاشتند و آنها نیز گرفتار این دام شدند و پس از گذشت 25 سال از خواب بیدار شده و متوجه شدند که رژیم صهیونیستی طرح شهرک‌سازی خود را تکمیل کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبیدات همچنین اظهار داشت که همچنان این تمایل وجود دارد که 25 سال دیگر اعراب را به یک جنگ بیهوده بین شیعه و سُنی که هیچ کس از عاقبت آن خبر ندارد، وارد کنند.

ایران یک قدرت منطقه‌ای است

این مقام سابق اردن درباره روابط ایران با کشورهای عربی نیز تأکید کرد «ایران یک قدرت منطقه‌ای است و در منطقه حضور دارد و البته جاه‌طلبی‌هایی نیز دارد.

نخست‌وزیر اسبق اردن در ادامه بر ضرورت اتخاذ استراتژی جدید برای تعامل با ایران از یک سو و تلاش برای کاهش خسارت و تلفات در جبهه‌های مختلف تأکید کرد.

وی اشاره کرد که توقف سریع جنگ و پایان دادن به خونریزی‌ها در یمن در اولویت است و آغازی برای برون رفتن از بحران عربی می‌باشد.

عبیدات همچنین تصریح کرد که کشورهای عربی در اصل هیچ طرحی برای مواجه با ایران در منطقه نداشتند و اکنون بایستی با واقعیت روبرو شوند.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار