سرلشکر باقری در هشتمین جشنواره مالک مطرح کرد؛

تاکید فرمانده کل قوا بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح/ دشمن هر لحظه به دنبال طراحی توطئه جدید است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت:‌ هرگاه پيروزی بزرگی برای جبهه مقاومت اسلامی اتفاق می‌افتد، دشمنان انقلاب اسلامی برای طراحی و شكل‌دهی توطئه جديدی عزم خود را جزم می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ - 03December 2017
تاکید فرمانده کل قوا بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح/ دشمن هر لحظه به دنبال طراحی توطئه جدید استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در هشتمین جشنواره مالک اشتر که صبح امروز در سالن کوثر ارتش برگزار شد، پيروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت در شكست فتنه انگيزی‌های استكبار جهانی را تبريک گفت و اظهار داشت: همانطوری كه فرماندهی معظم كل قوا فرمودند و تجربه تاريخی هم نشان می‌دهد، هرگاه پيروزی بزرگی برای جبهه مقاومت اسلامی اتفاق افتاده، دشمنان انقلاب اسلامی برای طراحی توطئه و ايجاد مشكلات جديد در مسير پيشبرد انقلاب اسلامی عزم خود را جزم كردند.

رئيس ستادكل نيروهای مسلح ادامه داد: از اين رو می‌طلبد كه نيروهای مسلح با درايت و آگاهی و هوشياری و مراقبت لازم در همه اين جبهه‌ها حضور داشته باشند و ان‌شاءالله ما نمونه‌هايی از غافلگير نشدن را بتوانيم نشان دهيم و با آگاهی و هوشياری لازم مسير انقلاب اسلامی را با صلابت و استواری ادامه دهيم.

سرلشكر باقری اضافه كرد: طبيعتا در اين مسير اشراف اطلاعاتی و هوشياری و مراقبت و همچنين ارتقاء توان و آمادگی دفاعی و امنيتی نيروهای مسلح گام‌های اساسی است كه همگی بايد در اين مسئله ثابت قدم، محكم و پيش‌برنده حرکت كنيم.

وی گفت: فلسفه اشراف به‌طور عام این است که فرمانده از همه جزئیات و اتفاقات مجموعه زیردست خود آگاهی پیدا کند، نمونه‌های بسیار زیادی در بخش لشکری و کشوری در کشور خودمان و در حوادث منطقه‌ای را مشاهد می‌کنیم که کمبود یا نبودِ آگاهی‌های مدیران و فرماندهان نسبت به مجموعه‌های خود چه فجایع و گرفتاری‌هایی را ایجاد کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: هر یک از فرماندهان ما که توفیق در پیشبرد ماموریت‌ها و وظایف خود دارند، لازمه آن و مقدمه قطعی آن آگاهی آنان به همه مجموعه‌ها و جزئیات زیردست‌های خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا بارها و بارها بر مساله اهمیت و ضرورت توجه به اشراف تاکید فرموده‌اند که این مهم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

سرلشکر باقری گفت: شناسایی نابسامانی‌ها و اشکالات مجموعه‌های زیردست‌مان و شناسایی عیوب و ضعف‌های‌مان برای رفع مناسب‌تر آنها از دیگر تاکیدات فرمانده معظم کل قوا بوده است و انتظار فرمانده ما بر این است که ما یک صفحه مانیتوری را در مقابل خودمان و فرماندهی معظم کل قوا ایجاد کنیم تا هر یک از فرماندهان ما در سطوح مختلف نیروهای مسلح در صورت اراده بتوانند به صورت لحظه‌ای و به‌هنگام از تمام زیرمجموعه‌های خود جزئیات، نقاط قوت و ضعف، پیشرفت‌ها و ناکامی‌های آن به‌طور کامل آگاهی داشته باشند و بر آن اساس مدیریت مناسبی را اعمال کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: طبیعی است هرچه سطوح فرماندهان ما عالی‌تر و راهبردی‌تر باشد، این اشراف کلی‌تر و عام‌تر می‌شود و هر مقدار که واحدهای ما عملیاتی‌تر و تاکتیکی‌تر شوند، این اشراف جزئی‌تر، دقیق‌تر و ظریف‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشراف فرماندهی نقش‌های بسیار با اهمیتی را بر عهده دارد و بهترین کمک به فرمانده در تصمیم‌گیری‌های اساسی خواهد بود، گفت: فرماندهان باید اشراف را به عنوان یک بازو و یک فرصت بی‌نظیر برای خود بدانند و در هنگام تصمیم‌گیری مسئولان اشراف و اطلاعات موجود در مجموعه اشراف می‌توانند بیشترین کمک را به تصمیم‌گیری مناسب فرماندهان داشته باشند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: اشراف می‌تواند ابزار مناسبی در پیشرفت ما و ارتقای ماموریت‌ها و تحقق اهداف ما در مجموعه نیروهای مسلح باشد.

وی تصریح کرد: دو خواسته اساسی فرمانده معظم کل قوا از تک تک فرماندهان نیروهای مسلح ارتقای توان رزمی و آمادگی‌های رزمی است و شما می‌دانید که هرگاه گزارش اشراف به محضر فرمانده معظم کل قوا تقدیم می‌شود، معظم‌له می‌فرمایند «من به این مقدار پیشرفت قانع نیستم؛ چرا که شما توانایی بیشتری از این دارید».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتقای آمادگی رزمی و دفاعی و اشراف می‌تواند کمک و یار مناسبی برای فرماندهان باشد. اشراف باید بتواند مشکلات را به خوبی شناسایی کند و به فرمانده نشان دهد و راهکارهای مناسب را ارائه کند. فرمانده نیز باید این اشراف را غنیمت بشمارد و در مسیر حل این مشکلات گام بردارد.

سرلشکر باقری افزود: ما باید اهمیت اساسی برای نیروهای انسانی قائل باشیم؛ هرآنچه که ماموریت پیش می‌رود یا با دشواری مواجه می‌شود به نیروی انسانی ما برمی‌گردد؛ لذا در اشراف باید این امکان به وجود بیاید که بهتر از گذشته عناصر شایسته و کارآمد در سطوح مختلف میانی و پایینی ما به خوبی شناسایی بشوند و موجبات ارتقای آنان فراهم شود، تا کار به دست عناصر شایسته اداره شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: بحمدالله امروز در حوزه اشراف پیشرفت‌های بسیار مطلوبی حاصل شده است و تمامی فرماندهان نیروهای مسلح مساله اشراف را در یگان‌های خود درنظر دارند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها