ظریف در همایش «طلوع حقیقت»:

غرب چه توضیحی برای تربیت افرادی دارد که در عراق و سوریه گردن کودکان را می‌‌زنند؟

وزیر امور خارجه گفت: افرادی که در غرب به دنیا آمدند و تحصیل کردند، در سوریه و عراق گردن کودکان را می‌زنند. غرب چه توضیحی برای اینگونه تربیت دارد؟
کد خبر: ۲۶۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 03December 2017
غرب چه توضیحی برای تربیت افرادی دارد که در عراق و سوریه گردن کودکان را می‌‌زنند؟به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در همایش طلوع حقیقت که به مناسبت سالگرد صدور نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل از تحول در سیاست جهانی آگاه بودند که سند آن، نامه ایشان به «گورباچف» رهبر شوروی است.
 
ظریف با اشاره به بخشی از نامه مقام معظم رهبری و طرح این سؤال که «چرا کسانی که در غرب به دنیا آمدند و تحصیل کردند، در سوریه و عراق گردن کودکان را می‌زنند؟»، تصریح کرد: چرا این افراد این‌همه سبعیت و بربریت از خود نشان می‌دهند؟ غرب چه توضیحی برای این‌گونه تربیت دارد؟ 

وی در ادامه با پذیرش نظریه‌گذار مبنی بر عبور به سمت جهان پساغربی از سوی خود دولت‌های غرب، تاکید کرد: تحولات مهم سیاست جهانی سندی بر این اندیشه است که در دوران گذار، دیگر غرب منبع اصلی سیاست جهانی و تحولات آن نیست.

ظریف با اشاره به اهمیت شکست داعش توسط رزمندگان اسلام، بر جایگاه شکل دادن اندیشه‌ها و پیام‌سازی در موضوعاتی از این دست تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مهم‌ترین هدف دولت‌های غربی پس از فروپاشی شوروی را مسلمانان جهان دانست و با اشاره به استفاده غربی‌ها از اندیشه جایگزینی دشمن سرخ با دشمن سبز، گفت: تفکر اسلام‌هراسی پیش از تاسیس گروهکی مانند داعش وجود داشت.

وی ضمن اشاره به توییت اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با عبارت «تروریسم اسلامی»، سخنان مقام معظم رهبری در مورد حضور جوانان غربی در صفوف تروریست‌ها در عراق و سوریه را مورد توجه قرار داد و گفت: همه جهان دارای نگرانی مشترک در مورد خطر اندیشه‌های افراطی هستند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار